A 2018-as AMTS veteránjai – II. rész

Tegnap a „G” pavilon Porschéinál hagytuk abba, ahonnan egyből az „F” csarnokba vezetett az utunk, melyben már minden egyes kiállított autó a veteránok/veteránkorúak közé tartozott, és akármerre is fordultunk, igazi különlegességek kerültek a látóterünkbe. Nem győztük kapkodni a fejünket, hiszen az egyik oldalon egy gyönyörű Chevrolet Impala, a másikon pedig egy ritka, 1936-os, Wendler karosszériás Adler Trumpf Junior kabrió szegélyezett minket.

Szemből Mustangok „támadtak”, a nagy feketeségből pedig egy Alfa Romeo Montreal képe rajzolódott ki, egy a 3700-ból ott volt az orrunk előtt, és bár a fényviszonyok nem voltak a legjobbak, azért próbáltam róla lőni egy épkézláb képet. Mögötte egy tűzpiros Spider borzolta a kedélyeket, de a talján gyöngyszemek táborát erősítette az 1980-as évjáratú, almazöld Fiat X1/9 is, és akkor a szuperritka ISO modellekről még nem is beszéltem. Íme:

A gyönyörű Rivolta mellett az egyetlen magyarországi Grifo 1968-as valójában tündökölt a pavilonban, a Corvette 327-es V8-assal szerelt típus 365 lóerővel bír, végsebessége pedig 250 km/óra, értékét pedig fel sem tudjuk becsülni.

Természetesen az óriási amerikai gépezetek sem maradhattak ki a sorból, a hazai Cadillac club részéről többek között egy 1953-as Coupe de Ville is tiszteletét tette a kiállításon. Az ötvenes éveknél maradva szintén érdekes látványosság volt az az építés alatt álló, 1956-os Mercedes-Benz 190SL, melynek a motorterét szabadon hagyták a látogatók előtt. Idén sem felejtették ki a felhozatalból a buborékautókat sem, a Messerschmitt KR200 mellett egy BMW Isetta is megfért, talán mondanunk sem kell, hogy nagyjából egy „Impalányi” hely felét töltötték ki.

A sok-sok gyári szépség mellett egy kis retró-tuning is belefért az „F” pavilon látnivalói közé, akadt VW Transporter és Bogár is, melyek módosított, ám igen látványos külsővel érkeztek az AMTS-re, mögöttük a Hot rod különítmény sorakozott fel. Az Opel Klub sem tétlenkedett, Admiral B, Monza, és Bitter CD is szerepelt a standjukon. Az egyik sarokban pedig egy igazán rendhagyó páros vonzotta a szempárokat, egy BMW 327 és egy Toyota Celica Supra személyében.

Ezzel a kanyarral pedig meg is érkeztünk a keleti blokk autóihoz, buszaihoz, és motorjaihoz. Volt itt minden, amit csak kívánni lehet, honvédségi híradós Volga, postás Barkas, tűzoltó Zuk, Nysa mentő, és rendőr Trabi is, igaz utóbbi csak utólag lett az, de a mellette álló „szintén rendőr” Pannoniával remekül mutattak.

Ladákból sem volt hiány, Vaskovits Zsolt egyedülálló 1500-as kombija (melyről itt is olvashattok, illetve láthattok fotókat is) mellett az Aeropark Malév-kombija is kinn volt, és ha már Aeropark, a „Follow Me” Wartburg is képviselte az ottani gyűjteményt, szívesen megnéztük volna, ahogyan átgurulnak a Hungexpóra, szerencsére képen meg lett örökítve, itt megtaláljátok.

Ahogy azt már az összefoglaló első részében is ígértem, a „C” csarnok járgányai közül is megmutatunk párat. Itt is volt néhány keletnémet járgány, igaz ezek leginkább az óvatos tuning kategóriába tartoztak (nem úgy, mint az „A”-ban lévő Gulf-matricás Skoda S100). Ebben a pavilonban lettek elszállásolva a Fritzenfest-es Porschék is, köztük volt az a 924-es is, melynek történetéről nem is olyan régen cikkeztünk. Idén sem maradtunk Lanciák nélkül, az Integrale HF Turbo mellett természetesen a Ferrari-Lancia testvériség is kiemelt szerepet kapott egy nyitott motorháztetőnek köszönhetően.

Alighanem még legalább 4-5 részben lehetne taglalni az AMTS-en látottakat, és az elkészült fotókból is több tucatnyi galériát meg tudnánk tölteni, egy azonban biztos, néhány kiállított járműről fogtok még olvasni nálunk! Ezúton is köszönjük a meghívást a rendezvényre, 2019-ben sem fogjuk kihagyni!

Egy rövid Insta-videóval zárnánk:


Beszámoló: Bense Róbert

Fotók: Bacsa Zoltán, Bense Róbert, Janoch Ábel

Címkék

Kapcsolódó tartalmak