A „százlábú” Citroën DS

A hetvenes évek elején a Citroën és a Michelin különleges együttműködésének hála jött létre ez a speciális kialakítású DS, pontosabban inkább DS Break, mely nemes egyszerűséggel a „Le Mille Pattes”, azaz a százlábú elnevezést kapta.

A mintegy 7,2 méter hosszú és közel 2,5 méter széles, 10+1 kerekű, 9 tonnás prototípus tesztelési célokat szolgált, tehergépjárművekhez, valamint buszokhoz gyártott abroncsok terhelésrét szimulálták vele a próbapályán, illetve ezek eredményeit értékelték. A három pár hátsó (plusz egy rejtett, középre szerelt) kereket a Citroën hidropneumatikus felfüggesztésének hála számos beállítási móddal tesztelhették.

Ám nem csak a megjelenése volt egyedi az autónak, hanem a motorjai is. Azért a többes szám, mert kettőt is építettek a Citroën hátuljába, a 454-es Chevrolet Big-Block motorok közül az egyik a hátsó kerekek, míg a másik a rejtett abroncs meghajtásáért felelt. A 7.4 literes, 425 lóerős V8-as egyébként 180 km/órás végsebességet biztosított a hivatalosan Michelin PLR-nek, vagy Citroën DS PLR-nek keresztelt járműnek, melyet az utókornak is megőriztek, a L’Aventure Michelin múzeumban tekinthető meg.

Címkék

Kapcsolódó tartalmak