Átadtuk a RetróVasak-Ladát
Most már nyugodtan kijelenthetjük, hogy idén is sikerrel zárult a kalandunk, habár a 2438 kilométeres országjáró túránk július 9-én véget ért, a történet nem itt vált kerek egésszé, hanem Hajdúböszörményben, a Jubileumi Veterán Kiállításon.
Bár a Lada az elmúlt 1,5 hónapban megérdemelt szabadságát töltötte, ahogy közeledett az elválás napja, úgy töltöttem egyre több időt az időközben szinte családtaggá vált autóval. Azt is mondhatnám, hogy a kaland nem hivatalosan bővült még 1-2 nappal, ugyanis volt olyan alkalom, amikor kigurultunk a Körös-partra, ahol a barátokkal közösen mentünk pár kört, vagy csak épp álltunk a járgány mellett és sztorizgattunk, de volt rá példa, hogy ágyként is szolgált a hátsó üléssor. Elgurulni a gáton békésen hömpölygő birkacsorda mellett, vagy beparkolni egy MZ mellé a vízparton, mind-mind olyan élmények voltak, melyek nélkül szegényebb lett volna a kaland utóélete.
A nyugodt pihenőnapok után aztán elérkezett az utolsó fontos mozzanat, a Lada átadása, melyre Hajdúböszörményben kerítettünk sort. Balázzsal, aki főszervezői feladatokat látott el – és egyébként jól ismerhetitek a Keleti Blog stábjából – már hónapokkal ezelőtt megegyeztünk, hogy a helyi veterán találkozón kapja meg az 1982-es 1200s kulcsát a szerencsés nyertes, és mivel minden a terv szerint ment, augusztus 19-én ismét nyakunkba vettük az országot! A szálak a Bocskai István téren futottak össze, Ica, Zoli, és Dani is megérkeztek, Balázs pedig benavigált minket a találkozó egyik központi placcára, ahol végre a nyertesünk, Mogyoróssy Edina is megláthatta a Ladáját!
Az ismerkedés pillanatai után volt még néhány óránk, hogy felfedezzük magunknak a felsorakoztatott veteránokat. Azt hiszem, nem csupán köszönetet kell mondanunk a szervezőknek a meghívásért, és a szíves vendéglátásért, de kijár a gratuláció is, hiszen gyönyörű helyszínen, hasonlóan szép autókkal és motorokkal várták a látogatókat.
A Bocskai tér önmagában is pazar látványt nyújt, hát még ha ilyen járművekkel van tele. Említhetném a Moszkvics-Volga párost a szobor szomszédságában, a Wartburgok mellé beparkolt, 1969-es BMW 2000 CS-t, vagy az élő egyenesben összeszerelt GAZ 69-et, és akkor a városnéző Ikarus 311-esről még nem is beszéltem. Érdemes elmenni a hajdúböszörményi találkozóra, mert színvonalban a párját ritkítja, az pedig külön szimpatikus volt, hogy felesleges zsúfoltság helyett inkább a veterános installációkra, és a látványos elhelyezésekre fektették a hangsúlyt, szóval tényleg le a kalappal!
Visszatérve az átadáshoz, néhány napsütötte percben felidéztük a Lada-kaland emlékezetes és fontos pillanatait, majd Edina megkapta a kulcsot, a forgalmit, illetve ezzel együtt a kapitányi rangot is, és birtokba vette a 35 éves autót. Úgy gondolom, hogy Fortuna istennő ismét jól döntött, Edina öröme őszinte volt, egészen biztos, hogy jó helye lesz az 1200s-nek! Még megvártuk, hogy Balázsék kisorsoljanak egy piros Babettát (!) a tombolán, majd elgurultunk egy közös körre, ahol mi már csupán az utasok szerepét töltöttük be. Érződött, hogy Edinának a zsigereiben van a Ladázás, nem is csoda, első autója egy 1973-as ezerkettes volt, hiába, ez olyan, mint a biciklizés, nem lehet elfelejteni.
Őszintén megvallva egyáltalán nem volt könnyű a búcsú, de maga a tudat, hogy szeptember 23-án, a II. RetróVasak találkozón egymás mellett fog állni a „flotta”, a Lada és a Trabant személyében, mindennél jobb érzés, arra pedig mindannyian büszkék lehetünk, hogy az idei kaland jóvoltából, közös erővel sikerült 100.000 forintot összegyűjtenünk iskolapadokra a Budaörsi Örömhír Általános Iskolának. Erről, valamint a közösségünket övező összetartásról mindenképp olvashattok még nálunk, csakúgy, mint tavaly!
Közel egy évet ölelt fel a Lada-kaland az autó kiválasztásától, a felújításon át, a túra szervezésén keresztül a megvalósításáig, valamint az átadásig. Megszámlálhatatlanul sok ötlet, fotó, cikk született ezen időszak alatt, rengeteg ismeretség köttetett, remélem, hogy sikerült közel teljes képet adnunk mindazon élményekről, melyeket az elmúlt hónapokban gyűjtött be a RetróVasak csapata. Egy dolog pedig már most biztos: 2018-ban folytatjuk a kalandozásainkat!
A Lada-kaland előzményeit itt, a túra alatt íródott cikkeket pedig ide kattintva olvashatjátok!
Ezen a linken Kathi Imre képei láthatóak a szombati találkozóról, érdemes átnavigálni!
Bense Róbert
A Lada-kaland támogatói: Lada Hungary, Forex Kft., Retro-Auto Kft., Groho Team Kft., Fortuna Bt., Vacer Trade Kft.