Az a bizonyos szépen felújított Skoda

Igazából nem is tudom, honnan kezdjem…nagyszüleimé volt az autó, ők vásárolták 1979-ben. Május 28. a magyarországi forgalomba helyezés dátuma. Ebben nőttem fel és mindig is szerettem, 10 éve van jogosítványom és azóta a nagyfaterral és apummal közösen hajtottuk, mert ez volt a család egyetlen kocsija. Nagyapám 2010 nyarán elment és nagy dilemma volt, mi legyen a Skodával…természetesen jó unoka lévén azonnal lecsaptam rá.

s5

Ekkor vettem a fejembe, hogy márpedig ezt rendbe kell rakni…nagyfater igazi fakezű, két ballábas sofőr volt, így állandóan volt rajta valami rendbe rakni való. Sokat kímélve nem volt, így nagy fába vágtam fejszém, mikor nekiláttam. Persze tapasztalat híján senki máshoz nem fordulhattam segítségért mint az édesapámhoz, aki autószerelő mester. Anyagilag nem tudott támogatni, csak a szakmai tapasztalatát tudta adni, de pont elég is volt hogy 3.5 év után egy csodálatos augusztusi napon – engem meglepve a vasútállomáson -, a frissen műszakiztatott Skodámmal várt, ami akkora közel gyári állapotra lett visszahozva, rengeteg időt, pénzt, fáradságot felemésztve és nem sajnálva. Vidéken készült az autó, Gyomaendrődön, én Budapesten éltem akkor már több éve.

Néhány hónapig, amikor hazautaztam, élvezgettem a kis retró vasat és gyűjtögettem sorban a rengeteg elismerést. Senki nem hitt a szemének, aki ismerte az autót, hogy így rendbe lett rakva. Nagyszüleim tanáremberek voltak, és a kisvárosban kb. mindenkit tanítottak, így sokan ismerték az autót.

Természetesen mai fiatal révén szerettem volna valami egyedit alkotni, az interneten találtam azokra a felnikre, amiket már egész ifjú korom óta nézegettem a Skodára, hogy milyen jó lenne alatta. Mangels Triangular 4×130 7×15″, azonnal megvettem. Persze a párom támogatott anyagilag (kipótolt) és segített megvenni. Azonnal szerelembe estem és fel is pattintottam rá, fél év múlva összespóroltam zsír új gumikra így meg kapta robbantva a 175/55 r15 abroncsokat, a gyenge szériamotor miatt ezek voltak a lehető legkisebb méretek, ami fel lehetett rakni rá és kevésbé fogta az úton.

s4

Ezután kézbe a flex és a merci rugó, ültetés következett, mivel sokat használtam és mai napig még az egyetlen autóm így csak olyan magasság volt eltervezve, amivel még kényelmesen használható, párom segítségével egy teljes napig bohóckodtunk mire meg lett a majdnem végleges magasság, persze kemény rugóhoz keményebb lengéscsillapító is kellet, nem beton de teljesen élvezhető kompozíciót létrehozva az autózáshoz.

Azután a lámpák sem maradhattak a gyáriak, így irány az Rs tuning boltja és a VW golf Angel eyes. Két napig játszottam, mire egy normális beépítő keret segítségével be lehetett rakni, tökéletes lett. Egyedi átlátszó indexeket csináltam, talán ez az egyetlen ilyen itthon ami utcán fut! Mivel a gyári üléseket is megette az idő, így menniük kellet, irány a net, végül Miskolcon találtam egy komplett Skoda 120 GLS ülés szettet…98% állapotban voltak, 1-2 helyen éppen megfakulva. Nyáron megkapta a GLS komplett műszerfalát és óraegységét így jelenleg java részt a GLS belsőjével van felszerelve.

s3

Tavaly áprilisban Csehországból hozattam egy Skoda Garde toldatot és 85%-ban elértem az elképzelt formát. Tavaly megkapta az ötös váltót és a kissé hegyezett, generálozott, gyári motort…még be kell szereznem egy egyedi hátfalat ,de a jelenlegi nagy keresésnek tudom,hogy meg lesz a gyümölcse. A Skoda klub jóvoltából a 2015 évben kiállításra került a Hungexpón, az AMTS keretein belül. Ez volt számomra a legnagyobb elismerés eddig. Rengetegen szeretik és csodálják, én is szeretem, de igazából az emberek visszajelzéséből látom, hogy valóban nem lett olyan rossz. 🙂 Külön kiemelném édesapámat, aki nélkül ez az egész sose jöhetett volna létre, illetve megemlíteném természetesen a barátokat, a családot, és a páromat is, mert  benne van a kezük munkája,hogy kész lehessen…bár teljesen kész talán sosem lesz, mivel igazi hobbiautó.

Mészáros Dénes

Címkék

Kapcsolódó tartalmak

Vélemény, hozzászólás?