MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: retrovasak.hu » Kétkerekűek » Az utolsó csavarig felújított Simson

Az utolsó csavarig felújított Simson

2016. augusztus 18.

Szerettem volna egy egyszerű, kis fogyasztású járgányt! Robogóra gondoltam, Simson szóba se jött. A rászánt összeg adott volt, így csak megnéztem milyen állapotú és árú Simsonok vannak. Két kategória volt, olcsó leharcolt, és jó állapotú drága. A neten keresgéltem de nem nagyon találtam megfelelőt és már kezdtem feladni. Láttam egy hirdetést, árban jó volt, képeken átlagos darab. 2012 tele volt és hideg, nagy hóval, elmentem autóval megnézni egyet, de 10 percet nem foglalkoztam vele. Jött a másik, telefonon megbeszéltük a találkozót, nagy reményt már nem is fűztem hozzá. Nem csalódtam, rosszabb volt, mint a képeken! Igazi bilikék, “sufni-tuning motor”, ülés alá vágott sárvédő, hátsó lámpa helyett ködlámpa és látszott, nem volt gazdája. Jó alapnak tűnt, fel kell újítani! Lehet még szép motor belőle! Megegyeztünk, megvettem.

sim1

Otthon már a garázsban tervezgettem is milyen lesz majd! Édesapám amikor meglátta, megkérdezte: “ez meg mi”? Olajszagú sárgombóc a blokk helyén, de azért látott benne fantáziát. Karburátort, vezetékeket rendbe raktuk, megnéztük a hengert, nem volt kopott, de a kipufogó csatlakozása korábban javítva volt, és nem igazán szépen! Egyik nap lementünk, ő csendben írt egy listát, és azt mondta, ezek kellenek először is! Miskolcon vásároltam meg az alkatrészeket, illetve volt amit akkor vártak, mert elfogyott. Kuplung és fékkarok, bowdenek, kipufogódob és könyök, váltó és berúgókar, hátsó sárvédő és lámpa, gyújtótrafó, kondenzátor, hengerszett, főtengely, tömítések, szimeringek. Egy kisebb vagyont hagytam ott! De boldog voltam, megvoltak az alkatrészek!

sim2

Egyedi színt szerettem volna, de édesapám győzködött, maradjunk annál, amivel ezek a motorok kijöttek! Végül a pirosban egyeztünk ki. Elkezdtük szétszedni az utolsó csavarig, teljesen szétszedve elég lehangoló volt látni. Majd előkészítettük fényezésre, a vázzal kezdtük, a tankot és az oldaldekniket édesapám titokban fújta, mert dolgoztam. Otthon annyit mondott, hogy próbálta lefújni akkor egy picit megijedtem, hogy valami gond lehet – bár korábban autókat újított fel! Mutatott egy képet a telefonján “talán borotválkozni is lehet benne”! Gyönyörű volt, élőben is! Lassan elkezdtük összerakni, aznap délelőtt már kerekein állt az újrafényezett váz. A motorblokk a helyére került, és lassan a többi szerelvény is. Kezdett kirajzolódni a végeredmény! Beállítások és indítás! Gyönyörű hangja volt, nem csörgött, járt szépen! Az első próbautak csak rövidek voltak, bejáratás, esetleges hibák javítása, bár semmi gond nem volt. A gyertyára kényes, most NGK van benne, és hidegen-melegen elsőre indul.

sim3

2013 májusától napi használatban van. Egyszerűen megszerettem, és már más nem is kellene! Szerelem lett belőle! Télre lekezelve rakom el, garázsban áll mindig, tavasszal felkészítés a szezonra és használom. Sajnos édesapám tavaly meghalt, ez volt az utolsó munkája. Sokan szerették volna megvenni, de családtag lett az első perctől!

Nyerges Zsolt

Ezeket se hagyd ki: