Hermelyn, a Trabi

Hermelyn története 2007-ben kezdődött Kaposvárott. Antal Csaba büszkén mutatta körbe a korához képest jó műszaki és esztétikai állapotnak örvendő gyári négyüteműt. Az adás-vétel alatt igyekeztem minél többet megtudni az autó előéletéről. Beszélgetésünk alatt az is kiderült, hogy jómagam leszek a kisautó harmadik gazdája; az első tulajdonosról sajnos semmilyen információt nem sikerült megtudni.

13738109_1664674917191887_1814435481894611807_o

102.000 kilométerrel hoztuk haza a Trabit. Gyári állapot lévén a főbb jellemzői, tulajdonságai kezdetben nem változtak, az első együtt töltött évben csupán a fő-fékmunkahenger meghibásodásával kellett számolni. Az évek alatt több arculattal is próbálkoztam a Trabi kinézetét illetően, jelenlegi formáját azonban 2014-ben érte el, amikor teljes kilakatolást, alváz- és üregvédelmet kapott a kocsi, valamint megtörtént a színre visszafényezés is.

13737631_1664674757191903_3128521820128225114_o

Korábban, 2011-ben már fehér-fekete színben pompázott a karosszéria – kiérdemelve a Fehér Menyét elnevezést, amit első nagy (igazi) szerelmem tiszteletére adtam a Trabantnak. Néhány évvel később kapta meg a jól csengő Hermeyn nevet.

h1

A kocsi mindennapi használatban van, ennek ellenére szívesen járunk vele találkozókra a családdal. Egy-egy elismerést is sikerült bezsebelni a rendezvényeken, díjakat túlnyomórészt a Hermelynbe épített audio rendszerrel vívhattunk ki. Kisebb vagyont emésztett fel eddig a közel 10 év, de az életérzés mindenért kárpótol! A megélt élményekért, az emberek reakcióiért abszolút érdemes foglalkozni a régi szocialista gyöngyszemekkel, így a Trabanttal is.

Brantmüller Zoltán

Címkék

Kapcsolódó tartalmak