fbpx

Honda Prelude 2.0i 4WS (1989)

1989-et írunk, az Autó-Motor  hasábjain megjelent egy cikk a „japán Ferrari”-ról. Első látásra szerelem…

Így történt ahogy megfertőzött ez a, mondjuk betegség. Akkor tiniként minden álmom az volt, hogy a sok keleti csoda között feltűnhessek egy ilyen nyugati, vagány, sportos autóval. Persze nem tellett rá. Akkor elhatároztam, hogy majd gyűjtögetek és egyszer nagyon menő leszek. Hát mire hozzá juthatnék már nyugdíjas leszek…nem is állt messze a valóságtól ez a gondolat.

prelude1

Nagyon nagy számok és még elérhetetlenebb álmok, gondoltam én. Teltek az évek és hozzájutottam egyhez. Persze nem olyan állapotban, hogy rója az utat, arra meg végképp alkalmatlan állapotban, hogy megkíséreljek egy műszaki vizsgát… Na de merre is induljak? Itt áll a garázsban egy fenevad amibe 89-ben belepréseltek 137 lovacskát (idő közben jó ha 30 elbújt a motorháztető alatt) de ezt valahogy át kellene adni az aszfaltnak.

Az első probléma:  varázsoljunk egy kis teljesítményt! Nem tuning, csak az eredeti állapot a cél. Hengerfej le és tátott szájjal álltam a hengertömb felett, hogy egy tizednyi válla sincs a hüvelynek. 280 ezer kilométer és csodaszép. Igen, Hondáék tudtak valamit. Akkor mi is a bibi? A hengerfejben a szelepfészkek oda, oké, felújít, összerak. Pöccintsük be a vasat!!! Csoda de beindul, igaz még mindig alig alig van erő. Miért csak 3 henger??? Sok utánajárás, kutakodás a neten majd rátalál a hprelude.hu oldalra. Kánaán! Service manual-ok, jó fej emberek akik segítenek és máris meg lett a hiba, egy fránya szenzor. Csere után hasít a paripa.

12235463_1078087758890666_421936040_o

Második felvonás: Karosszéria…már amit még nem evett meg a rozsda. Ezt nem kell nagyon ragozni, sok pénz, jó szaki és a Mission Impossible. A második fényezés már majdnem jónak mondható.

Harmadik szint: A beltér. Törött műanyagok, szétrohadt szőnyeg, stb… Már-már kezdtem feladni a dolgot mikor egy albertirsai srác a segítségemre sietett és ellátott majdnem mindennel. „papa, honnan van ennyi cuccod?” A kérdés körüli köd gyorsan eloszlott miután megtudtam, hogy majdnem az összes prelude-ot felvásárolta alkatrésznek. Hm… nem is rossz ötlet. Hát én is így tettem és vásároltam donornak egy pár vasat. A kormány bőrözése némiképp „ragadós” volt de egy kadafalvai kis családi vállalkozás újjá varázsolta.  A mai napig is akad munka de eljutottunk oda, hogy három év után az útra került.

12250591_1078087798890662_2147131848_o

Büszkén hasítottam kis városunk fő utcáján és gondoltam én milyen menő vagyok. Az ám mert magamnak építettem és az enyém! A 30-as, 40-es korosztály tudja, ismeri a típust de még sokaknak köztük is szembe tűnik, hogy mi az a 4WS????

Four Wheel Steering, azaz négy kerék kormányzás. Izgalmas vezetési stílust ad eme kis technikai fejlesztés, mondhatnánk újra tanulj meg vezetni. A körforgalmak világában és a sok slalom versenyen nagyon nagy haszna van, a parkolásról már ne is beszéljünk. Ezt valahol a BMW is átgondolta és a Honda fejlesztését követve röpke 27 évvel később már el is kezdte belepakolni az autóiba.

prelude3_filtered

Honda fejlesztésről csak annyit, hogy 88-ban Szóicsiro azt az ukászt adta a tervező mérnököknek, hogy készítsék el a világon szériában gyártott autók között a leg alacsonyabb motorháztetővel rendelkező autót. Így készült el a Baby NSX, avagy a harmadik generációs Prelude.

A mai napig büszke vagyok rá és mindent megteszek, hogy eme (Magyarországon biztosan) ritkaság még sok-sok találkozón ott legyen.

prelude2_filtered

 Technikai adatok
 

2.0 2.0i
Motor 4 hengeres SOHC 12 szelepes Karburátoros 4 hengeres DOHC 16 szelepes PGM-FI
Kapacitás 1944cc 1958cc
Sűrítési arány 9.1:1 9.4:1
Teljesítmény 80kw / 109Le / 5800rpm 103kw / 140Le / 6000rpm
Maximális Nyomaték 154Nm / 4000rpm 175Nm / 4500rpm
Önsúly 1110kg 1155kg
Legnagyobb sebesség 183km/h 205km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 10.4s 8.6s
Hossz / szélesség / magasság 4460 / 1695 / 1295 mm 4460 / 1695 / 1295 mm
Gyári gumiabroncsok 185/70R13 195/60R14

Rábel Zsolt

ecotrex

Kapcsolódó tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

'Fel a tetejéhez' gomb