MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: retrovasak.hu » Keleti vasak » Ilyen volt a II. RetróVasak Találkozó

Ilyen volt a II. RetróVasak Találkozó

2017. szeptember 25.

A retrovasak.hu csapatának listáján 2017-ben is két nagyobb horderejű esemény szerepelt a legfontosabb helyeken. A Lada-kaland masszív olvasottsággal alapozta meg a jókedvünket, a túránk végeztével pedig az idei RetróVasak Találkozó felé fordítottuk minden létező energiánkat és erőforrásunkat. Lényegében ez a mi születésnapi bulink magunknak, nektek, és mindenkinek, aki figyelemmel követi a tavalyelőtt szeptemberben indult közösségünk életét.

A szervezés hosszú hetei, telefon- és e-mailrengetegei alatt csakis a szeptember 23-ai dátum lebegett a szemeink előtt. Ahogy közeledett az időpont, már csak egy kérdés maradt. Milyen időnk lesz? Biztosan sokan voltatok már úgy, hogy szerveztetek akár egy baráti bográcsozást, és előtte árgus szemekkel figyeltétek az előrejelzéseket. Nos, mi is így tettünk, bár utólag kijelenthető, hogy egy dunsztos üvegben, létrán ugráló békának is nagyobb sansza van eltalálni az időjárás alakulását, mint néhány erre szakosodott portálnak. Volt, ahol 8 mm esővel riogattak, de titeket ez cseppet sem izgatott, jöttetek, mert a RetróVasak-rajongói már csak ilyenek. Cserébe szerencsére csak egy kb. 15 perces záport kaptunk a nyakunkba. De ne rohanjunk ennyire előre!

Reggel szikrázó napsütésben érkeztünk ki a helyszínre, ahol már 7 órától zajlottak a munkálatok. Ebben az évben is a Gyöngyvirág utcai P+R parkoló adott helyet a találkozónak, viszont ezúttal már a túlsó oldali részek többségét is megnyitottuk előttetek, mint utólag kiderült, szükség is volt rá. A bejáratnál a már kéttagúra nőtt RetróVasak flotta várta az első érkezőket, akik 9 környékén be is futottak – teszem hozzá a mi felhívásunkra, mivel úgy döntöttünk, hogy egy órával korábbra hozzuk a nyitást.

Ezért aztán egy óra leforgása alatt szépen meg is teltünk, gyors körutam alatt kb. 6-8 üres helyet számoltam 10:30 táján, és csakúgy, mint az előző évben, most is ez az időszak volt a legerősebb látogatottság szempontjából. A megmaradt találkozós matricákat számolgatva, az egész napot nézve nagyjából 170 autó, és 40 motor tette tiszteletét az eseményen, ez szinte tökéletesen megfelel a regisztrációban foglalt járművek számának.

Még délelőtt elkezdődtek az autóbemutatók, Tordai István kérdéseire várva sorra érkeztek a mikrofon elé a tulajok, a középpontban pedig volt Maserati 430, Honda Prelude, Corvette C4, de akadt állólámpás Mercedes, Skoda 105 L, szahara-sárga Opel Kadett B Coupé, nem is csoda, hogy egyből többtucatnyi látogató sereglett a járművek köré.

A legnagyobb meglepetést talán mégis a Harsányi Tibor tulajdonában lévő, 1978-as évjáratú Chevrolet Corvette Indy Pace Car okozta, a mindössze 860 mérföldet futott ritkaság testvéreiből nem valószínű, hogy túl sok szaladgál Európában.

Eközben folyamatos volt a sürgés-forgás, hol egy OT-rendszámos, orrán virágot viselő Robur keltett feltűnést, hol a babakék Trabant-pickup, vagy az egymás mellett sorakozó Pannoniák körül zajlottak az eszmecserék.

De akadt olyan pillanat is, amikor egyszerűen bedugult a bejárat előtti útszakasz, lévén 7-8 kiállítói autó érkezett egyszerre a körforgalom felől. Csak kapkodtuk a fejünket, mert az egyik oldalról egy Ford Mustang, a másikról pedig egy Skoda 110R Coupé vonta el a figyelmünket, és akkor a jobbkormányos, kereklámpás Ladáról, vagy a rendőr-Trabiról még nem is beszéltünk. Lehetetlen lenne minden érdekességet felsorolni, azt javaslom, hogy az esemény facebook-oldalán lévő képeket lapozzátok végig, érdemes! Mindezek közben a SportVerda stábja interjúkat készített, vagy éppen drónozott a tömeg feje fölött, reméljük, hogy a legnyüzsgőbb pillanatokat sikerült rögzíteniük.

Fél egy körül járhatott az óra, amikor a ’73-as Rolls-Royce Silver Shadow asztallapnyi motorháztetején gyors egymásutánban megjelent néhány esőcsepp, ám szerencsére egy záport kivéve nem volt nagyobb zuhé, ez is csak nagyjából addig tartott, míg a terület egyik végéről a másikig elsétáltam az esernyőmért, majd vissza. Bár ezalatt az idő alatt jó néhány járgány elszivárgott, a látogatók feltalálták magukat, vagy a partnereink tesztautóival mentek egy karikát, vagy épp Mészáros Zoltánék remek kis játékkiállítását nézték meg. Eközben a rendőrségi Lada is rótta a gyerekekkel a köröket, időnként kialakult egy-egy kisebb sor, nem is csoda, a nap végén szóltak a kollégák, hogy közel 80 gyerkőc pattant be a Ladába egy rövid körútra.

A délután további részében szerencsére már más jellegű Záporok érkeztek, a Zaporozsec klub tagjai közül többen is elgurultak a találkozóra, de egy gyönyörű Citroën DS is feltűnt. Gáspár Norbert DKW F8-asát alig ismertem meg az új rendszámtábla tartója miatt (csak vicc, lekapcsolt villanynál is felismerni ezt a szépséget), és természetesen most is egyből a középpontba került. Legnagyobb örömömre pedig a Toyota Celica becsület is megmenekült, egy 2.0 GT-i és tulajdonosa jóvoltából! (legfelső kép)

Mivel egy órával korábban kezdtünk, nagyjából ennyivel hamarabb be is zárt a bazár, hét órával a nyitás után, húszezer lépéssel a lábaimban elégedetten nyugtáztam, hogy ismét rengetegen voltatok kíváncsiak mind kiállítóként, mind látogatóként egymás járműveire, úgy gondoljuk, sikerült a tavalyi szintet megugrani az őszies délután ellenére is.

Külön öröm, hogy büszkeséggel ragasztottátok fel a II. RetróVasak Találkozó matricát is, és köszönet az elismerő szavakért, de én most is csak azt tudom mondani, mint tavaly: nélkületek ez az egész nem lenne, úgyhogy mi is köszönjük, hogy eljöttetek!

Hogy merre tovább? Annyi biztos, hogy 2018-ban már három fontos RetróVasak esemény van tervben. Ezek között lesz a találkozó is, bízunk benne, hogy jövőre is legalább annyi ismerős arccal találkozunk, mint újjal. Addig is óvjátok és szeressétek autóitokat, vagy épp kétkerekűiteket, várunk titeket a III. RetróVasak találkozóra is!

További képekért katt ide, vagy ide.

Beszámoló: Bense Róbert

Fotók: Ilyés Dániel, Milán Róbert, Szotyori-Nagy László, Rónaszegi Olivér, Varga Áron, Kathi Imre, Tanyó József, Keszthelyi Péter – ezúton is köszönjük a képeket!

Köszönet továbbá a segítségért Biatorbágy önkormányzatának, a SportVerda stábjának, illetve Kajári Zoltánnak, Kajári-Hamar Ágnesnek, Demencze Ilonának, és Honffy Dánielnek a szervezésben és megvalósításban nyújtott munkájukért! Nagy tisztelet a helyi tűzoltóknak, a polgárőrségnek, és az egészségügyi csapatnak, hogy vigyáztak ránk, és a látogatók nagy örömére betekintést nyújtottak járműveikbe!

A rendezvény szponzorai:


lada banner


fábián banner2


ba2

Ezeket se hagyd ki: