Kiállni a sorból – egy különleges Trabant története

Egy régi “tragacsot” vezetek, legalábbis tízből kilenc ember biztos így gondolja, és nem tudják, nem értik, hogy mi a jó ezekben a pattogó, dobáló, hangos, kényelmetlen, rozsdás vackokban. Ők soha nem fogják érteni, beülnek az egyen-ezüst metál, egyen-alapmotoros, zaj szigetelt, klímás autóikba és egyek lesznek a sokból, de vagyunk egy páran olyan hülyék, akik nem akarunk beállni a sorba, mert hiába ugyanazt az üzemanyagot égetjük el, mint ők, sőt valószínű, hogy relatíve többet is, de mi mégis különbözünk, nem vagyunk egyek a sokból.

trabi6

Mi élvezzük, hogy egy szimpla fekvőrendőr is kihívást jelent néha, élvezzük az őskövület motorok hangját, azt hogy kirázza a futómű a tömést a fogunkból, és tesszük ezt olyan autókkal, amiknek a nagy része már rég a bontókban rohad, vagy már be is zúzták őket kanálnak. Sokak szemében biztos hülyék vagyunk sokan közülünk már-már klinikai esetek, de mit tegyünk, ha nekünk ez jó? Ha szédülünk. ha gyári magasságú a futómű, ha megőrülünk ha nem halljuk a motort mert annyira halk?

Biztos furcsa, de mi ezt élvezzük.

Sose gondoltam volna, hogy “huszonakárhány” év után, túl a negyedik x-en, újra “kágéestés” autóban fogok pattogni. Az első autóm, a fatertól örökölt 70-es évekbeli “fossárga” trabant volt. Innen a szerelem a Keleti blokkos járművek iránt.

Volt még két Trabantom, Wartburgom, Barkasom, Bogaram (bár ezutóbbi nyugati volt:) ) Tartósan vezettem Skodát, Ladát sőt még Zukot is.

Szóval mikor másfél éve az egyik barátom szólt, hogy eladná a ’90-es Trabiját, lecsaptam rá. Műszaki és az átiratás után jött a kérdés, mit is kezdjek Jürgennel (Jürgen Prochnow a Das Boot-ból), hogy valahogy nézzen ki?! Mivel az “egypontegyes” külseje nem igazán jött be.

Futóműtuning (ültetés, keményítés, negatív kerékdőlés és felni csere) egyértelmű volt, mint a “retrósítás” is. De még mindig nem volt elég különleges, elég egyedi…így hát elhatároztam “RAT STYLE”-ban folytatom a “leépítést”, mert tetszik ez a stílus és mert nem sok ilyen szaladgál a környéken.

Nagyon sok ötletem, tervem van még pl. a belsőrész “ratrosítása”, erősebb motor, stb. De mindezt csak a küszöbök cseréje után, mert ez az, amit nem szerettem volna rozsdásítani!

A képekért külön köszönet a KO-PO fotónak!

Kovács Zoltán

Címkék

Kapcsolódó tartalmak

Vélemény, hozzászólás?