Körby transzplantáció alatt… (Utolért a vég…)

A Trabantosok életében van legalább egy “mumus”. Azt hiszem, ezzel a hozzáértők már tudják, miről beszélek…a téma nem kellemes: főtengely. Nos, engem is utolért a vég, nem is pont jókor, de ez mindegy is, hiszen a baj mindig akkor jön, amikor nem kéne. Gyöngyösön jártam éppen, onnan kellett hazavontatni, miután már két szerelő is azt mondta, hogy “sajnos fiam sehova”. 🙁

IMG_7488

Vontatással beállítottuk az új sebességrekordot, itt jegyezném meg. Nyíregyházán már várt a szerelőm, aki kezét dörzsölgetve jött ki elém a műhelyből, hogy kezelésbe vegye a nosztalgiagépet. Rég szerelt már 601-et. Alig, hogy otthagytuk a “Parancsnokot” kb 1 óra múlva csörögtek, hogy ez bizony főtengely. (Ezt már tudtam én is). Az ajánlatuk a következő volt, 17k-ért felújított főtengely, vagy a szerelési költséggel spórolás és 20k-ért egy új motor. Utóbbit választottam, mint utólag kiderült az önindítóm se volt túl jó állapotban, bár lehet, hogy ez már a próbálkozásoktól adta meg magát, a fene se tudja. Tehát azt mondtam, hogy kezdjük el a transzplantációt, 1,5 óra alatt belekerült az új motor, de az autóért csak másnap mehettem el, mert még át szerették volna nézni a gumiktól a felső krómlécig. 🙂 (nem “lecek”) 😀

Körby új szive teljesen másképp dobog, mint az előző, sokkal simább tü-tü-tü-tü lüktetés. 😀 Nem csörög-csattog, hanem szépen finoman ketyeg. Tetszik, elöl biztosan halkabb lett, és szerintem egy picit talán hátul is. De lehet csak halucinálok. Az új motorral picit megborult a színegyensúly is, a fiúk, amit tudtak átszereltek a régi pirosra fújt alkatrészekből, de a kerék feletti ívet nem tudták, ugyanis 90-ben két széria készült a trabikból. Az első szériában az antenna, ha jól tudom a bal oldalon volt és a kerék feletti ív bőrből vagy valamilyen anyagból volt. A második (év végi) szériánál az antenna jobb oldalra költözött és ez a kerék felett íg fém, amit pár csavarral rögzítettek. A bőrt még nem fújtam át pirosra, nem is holnap fogom szerintem. 🙂 Bár így nem 100%-os az egyezés KicsiKörbyvel, de hátha nem veszi észre a nagyérdemű.

Még most egy kicsit füstőlősen járok, mert több és full syntetic olajat kap. A szerelő azt mondta: a legjobb lenne stillbe való olajat tölteni bele dehát az egy vagyon. Most a full syntetic mellett döntöttem, ez is egy vagyon a sima 2T olajakhoz képest de nah, nem akarom, hogy rossz legyen a kenés és megint főtengelyes legyen…lassan visszaállunk majd az 1/40 arányra és minden rendben lesz. 🙂 Tény, ebbe a “nincs Körby napba” bele voltam betegedve. Amikor hazahoztuk újra nekiestem mindennek, ki lett pakolva az utastér, a csomagtartóból a sok lom, a motortérben megcsináltuk apával újra a képen látható tolatólámpa-kapcsoló lemezt, ami még mindig nem működik tökéletesen 🙁 🙁 Próbáltam már kétcsavarral rögzíteni, egyel, keresztbe, hosszába mindenhogy, csak meg kell csináltatni a másik megoldást úgy tűnik.

szerző:

Vásárhelyi Tibor

http://korby-trabant.blogspot.hu/


Címkék

Kapcsolódó tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.