fbpx

Lada-kaland – a segítő kísérő

Mint ahogyan már ti is biztosan tapasztaltátok, az elmúlt hetekben felpörögtek az idei túránk előkészületei, gőzerővel zajlanak a programok, állomások, találkozási pontok szervezésének utolsó simításai, és végre megtudhattátok azt is, hogy hogyan lehet megnyerni a Ladánkat. Lépésről-lépésre, napról-napra haladunk a június 19-ei indulás felé, ám ezt megelőzően néhány kisebb-nagyobb feladat még állt/áll előttünk, és természetesen a menetrendszerű meglepetés sem maradt el, de hát miért is hívnánk máskülönben ezt az egészet kalandnak?

Még május elején visszakerült a Lada a biatorbágyi főhadiszállásra, pontosabban garázsba, aminek három fő oka volt, egyrészt Zolival megbeszéltük, hogy a felnik nem maradhatnak a vásárláskori állapotunkban, lévén néhol igencsak elbánt velük az idő (és egy-két padka). Másrészt május vége felé a SportVerda forgatására voltunk hivatalosak, a harmadik ok pedig a szponzori matricák felkerülése, ami a napokban történik meg. Az első feladat tiszta sor, az utolsóról pedig még szót ejtünk, de a történet vonalát a forgatás, pontosabban az az utáni történések adják.

Tavaly a pofonfa elég súlyos „lángosokkal” örvendeztetett meg minket, így hát fel voltunk készülve lelkiekben egy váratlan sallerre, még úgy is, hogy az 1200s minden tudomásunk szerint túrakész állapotban volt. Hiába figyeltünk minden érzékeny pontra, a Lada-„mátrixban” hiba volt, de megnyugtatok mindenkit már az elején, hogy a meghökkentő probléma mókás véget ért. A kálvária épp akkor kezdődött, mikor indultunk vissza a forgatás helyszínéről Biatorbágyra, és egyszer csak leállt Zoli alatt a Lada. Természetesen pont az autópályán, hogy egy kicsit bonyolultabb legyen a sztori. Itt jött a csavar, ugyanis két autóval voltunk, a Lada Hungary által, a túra kísérőautójaként felajánlott Vestát terelgettem, amikor láttam, hogy beütött a gond. A „se kép, se hang” tipikus esete állt elő, gyújtás elszállt, ezután gyorsan követték egymást az események. Láthatósági fel, háromszög ki, Vesta 1200s elé be, vontatókötél bekaszt, mindeközben ügyelni a karnyújtásnyira száguldó járművekre. Szerencsénkre viszonylag rövid utat kellett megtennünk a következő lehajtóig, de az élmény, ahogyan az unoka becsülettel elhúzza a nagyfatert, bizony beleégett az agyamba. Hiába, ennek így kellett lennie, az első találkozásnál segítő kezet, pontosabban kerekeket nyújtott a Vesta, mely bár távolról sem „retróvas”, tiszteletbeli tagként fogadtuk be a túra keretei közé! Egy hipermarket parkolójáig tartott a családi „összeköttetés”, ott aztán trélerre pakoltuk az 1200s-t, kisvártatva pedig már a szerelőnél voltunk.

Másnap reggel 8 körül már vidáman izzítottuk az autót, a hiba oka egészen banális volt. Az előző gazda egyfajta „riasztót” szerelt be a egykoron, amit a műszerfalvilágítás gombjával lehetett élesíteni (utóbbit a világítás billenőjével együtt lehetett bekapcsolni), aktiválódását pedig az jelezte, hogy az összes lámpa elkezdett villogni. Maradjunk annyiban, hogy nem egy modern gépjárművédelmi technológia. De ami sokkal bosszantóbb, hogy a tyúkkábele a gyújtáskapcsoló vezetékéhez hozzáérve zárlatot okozott. A fantasztikus megoldást természetesen eltávolították, többet nem lesz vele baj, ha már itt voltunk, AC-t is cseréltek, mert az nem történt meg a télen, és potenciális hibaforrásként tekintettünk rá.

Volt még egy vesszőparipám, miszerint hangos a Lada, a Keleti Blog oszlopos tagjával, Balázzsal már az áprilisi kisfilm-készítése közben megállapítottuk, hogy az új, ám természetesen utángyártott dob és középrész bizony nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Így hát május utolsó napjaiban Igari Attila, a Gazdagréti Kipufogószerviz tulajdonosa segített az erőteljes ralihangok leküzdésében – amit ezúton is köszönünk -, ez nem az a liga, ahol jól áll egy Ladának a hangoskodás.

18817021_698577227015646_38488632_n

Most már számotokra is világos tehát, hogy egyáltalán nem unatkozunk, de az előkészületek lassan a végükhöz közelednek, az 1200s éppen a szponzori matricákra vár, drukkoljunk együtt, hogy csinos legyen a túrára a Lada. Három nappal az indulás előtt veszem át újra az autót, abban a pillanatban pedig véget érnek a felvezető körök, ráfordulunk a célegyenesre, június 19-én pedig kezdetét veszi a Lada-kaland!

A következő héten a Lada-kalandhoz kapcsolódó fotós nyereményjátékáról is beszámolunk, értékes csomagokkal jutalmazzuk ugyanis a kreatív fotósokat!

Ha pedig arra vagytok kíváncsiak, hogy miként nyerhetitek meg túránk végeztével a Lada 1200s-t, kattintsatok ide.

A Lada-kaland előzménycikkei itt érhetőek el, bemutató kisfilmünket pedig itt nézhetitek meg.

A Lada-kaland támogatói: Lada Hungary, Forex Kft., Retro-Auto Kft., Groho Team Kft., Fortuna Bt.Vacer Trade Kft.

Bense Róbert

ecotrex

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb