fbpx

Lada-kaland – az első közös kilométerek

Legutóbbi felvezető írásomban a vásárlásnál hagytam abba a történetszálat, ezt fűzöm most tovább, egészen az első utunkig, ahol végre megismerkedhettem idei kalandunk főszereplőjével, a képeken látható, 1982-es, 87.000 kilométert futott 1200s-sel. Ahogy arról a kommentszekcióban, egy szemfüles olvasónk által már feljött a szó, ősszel egészen Zalaegerszegig kellett mennie csapatunknak a kiszemelt autóért, azaz hogy kellett volna, azonban én sajnos nem tudtam jelen lenni, így hát a távolból drukkoltam, hogy minden jól alakuljon.

lad3

Ettől függetlenül azért képben voltam, telefonon folyamatosan tartottuk a kapcsolatot, üzenetekben pedig érkeztek a fotók, kicsit persze húztam a számat, mert a hirdetésben szereplőkhöz képest bizony több plezúr volt a Ladán, sem a jobb első sárvédő sérülésére, sem a hűtőrács benyomódására nem számítottunk, nyilván a helyszínen ezek jó alkupozíciót képeztek. Mivel azonban a főbb elemek (küszöbök, alváz), a műszaki állapot és a beltér is (kispárna volt az üléseken, sehol egy árva szakadás, gyári szerszámkészlet az eredeti steklámpával a csomagtartóban) rendben volt, ezért megszületett a döntés, kell az autó!

lad1

Néhány nap múlva útra keltem, hogy végre személyesen is láthassam a járgányt, megkértem Zolit, hogy még véletlenül se takarítsa ki, és ne cseréljen benne semmit, ugyanis a vételi állapotot, az elmúlt három és fél évtized nyomait, annak puszta valóját kívántam megtapasztalni először, valamint nektek is ezt szándékoztam bemutatni. Mint kiderült, a Lada egy idős bácsié volt, aki igyekezett vigyázni rá, ám a család – látva az egyre sokasodó horpadásokat, karcolásokat az autón – végül közösen megegyezett abban, hogy le kell tenni a kocsit. Az ilyen történetek számomra mindig szomorúak, el sem tudom képzelni, hogy milyen lehet úgy az asztalra rakni a kulcsot, hogy „akkor most már nem vezetek többé”, de felelősségteljes gondolkodást látok a döntés mögött, és ezúttal is ígéretet tettünk, miszerint jó gazdái leszünk az 1200s-nek.

lad4

Visszatérve az első találkozáshoz, már akkor tűkön ültem, mikor messziről megláttam az autót, nem érdekelt a kissé viharvert külső, a hiányzó dísztárcsa, a deformálódott csomagtérajtó, egyszerűen csak be akartam ülni, és el szerettem volna vinni egy körre! Belül a koszt és egy-két elengedett ragasztású műszerfali dekorlapot kivéve szinte minden patent volt, a motor pedig pöccre indult, és barátságosan duruzsolt.

Az Etyeki Borvidék lankái között tettük meg az első közös kilométereket, felejthetetlen élmény marad, a fék jól harapott, a kormánymű pontos volt, a négygangost is elégedetten kapcsolgattam, a futómű sem hallatott baljós hangokat. Ekkor nyugodtam meg és könyveltem el magamban, hogy a Lada-kalandhoz méltó autót választottunk, olyat, amivel bár lesz munka, mégis örömteli végeredményre számíthatunk!

lad2

A következő cikkben már a javításokkal, illetve a műszakival foglalkozunk, annyit már most elárulhatok, hogy a Xado olajak forgalmazója, a Forex Kft. és a Retro-Auto Kft., valamint a Groho Team Kft. is nagy segítségünkre volt! A Lada-kalandig még 2,5 hónapunk maradt, az események kezdenek felgyorsulni, április végétől már heti szinten jelentkezünk a fejleményekkel!

Bense Róbert

Képek: Bacsa Zoltán

Ha még nem tudod, hogy mi is az a Lada-kaland, akkor katt ide!

A Lada-kaland támogatói: Lada Hungary, Forex Kft., Retro-Auto Kft., Groho Team Kft., Fortuna Bt.Vacer Trade Kft.

ecotrex

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb