Lada-kaland – hétfőn indulunk

A kaland hivatalos kezdetéig ugyan még van pár napunk, ám részünkről már 8.5 hónapja tart a felkészülés, és talán a korábbi előzménycikkek is visszaadják, hogy mennyi történés, sürgés-forgás, szervezkedés tarkította az előkészületeinket. Most, hogy a célegyenesbe fordultunk – ami valójában egy újabb startvonalhoz vezet – szeretnék kicsit visszatekinteni, és összefoglalni a legfontosabb mérföldköveket.

Ősz, tél, tavasz, nyár, ahogy a fent lévő galériában is látszik, minden évszakba belekóstoltunk a Ladánkkal, és szinte mindig történt valami, ami előrevitte az 1200s és a RetróVasak történetét. Az első találkozásunkkor egy a 35 év nyomait ugyan magán viselő, de még mindig jó kiállású és tettre kész autóval fordultunk rá az első közös körökre, és szemeink előtt már a nyári túra lebegett. Pedig hol volt az még?

lad3

Az ősz a felújítás jegyében telt, mind a karosszériamunkát, mind a műszaki tennivalókat ekkorra kellett időzíteni, decemberben viszont már egy szép autóval falhattuk a kilométereket. Haza is hoztam Mezőtúrra a járgányt, önfeledt Ladázás következett, emlékszem, talán a leghangulatosabb pillanat volt az, amikor leálltam a fenyőfaárusnál, és szinte az összes tekintet az autóra szaladt, őszinte nosztalgiamomentum volt ez, felszínre hozva azt a közösségi élményt, amiért ezt az egészet megéri csinálni. Aztán karácsonykor hivatalosan is bejelentettük a Lada-kalandot, nagyon pozitív volt részetekről a fogadtatás, ez pedig a zord, téli hónapokra is megadta a kellő lökést. A látszólag passzívabb január-február sem múlt el munka nélkül, ez az időszak a helyszínek, a programpontok, és a szponzoráció szervezésének jegyében zajlott.

Márciusban aztán újra felpörögtek az 1200s körüli események is, tartottunk egy előzetes állapotfelmérést, biztos, ami biztos alapon, de nem meglepő módon csont nélkül gurult át a Lada a műszakin. Ekkor már javában tartott a túra hírelésének az előkészítése is, áprilisban a Keleti Blog csapata látogatott meg minket, és egy közös forgatás keretei között született meg ez a bemutatkozó kisfilm az autónkról, illetve a célokról.

Ekkorra kiderült, hogy a Lada Hungary felajánlása által egy Vesta is vigyázni/követni fogja utunkat, egyrészt Zoli „ingázó” autója lesz ez a túra alatt, másrészt a holmijaink egy része is ebben utazik majd. Május elején megtartottuk a Lada-kaland főpróbáját Icával, aki június 23-tól szintén velünk tart majd, közösen gurultunk át Szarvasra, lényegében „eljátszottuk” az egyre közeledő túránk első napját, közben pedig – ha már retró – a majálisra is benéztünk. Ezt követően Biatorbágyra került az autó, különböző „szépészeti beavatkozásokkal” (mint pl. a felnik újrafújása) készültünk a SportVerda forgatásra. Miután Tordai Pistával karöltve lyukasra röhögtük a hasunkat, és alaposan kinormálatlankodtuk magunkat a kamerák előtt, jött még egy váratlan lerobbanás, aminek az orvoslásáról itt olvashattok. Ezt követően a kipufogó repedt fazék hangját is eltüntette a Gazdagréti Kipufogó-szerviz, örök hálánk érte!

12ves

Hetekkel a Lada-kaland kezdete előtt felkerültek a szponzori matricák is a kocsira, igazából itt szembesültünk azzal a ténnyel, hogy milyen sok hazai cég érzi magáénak a „retró” világát, rengetegen álltatok mögénk, nagyon köszönjük! A napokban még volt Zolinak egy médiaszereplése a Duna Tv Családbarát című műsorában, majd tegnap délután, egy laza 160 kilométeres bemelegítéssel végre elfoglalta „rajtpozícióját” túránk főhőse. A 8.5 hónap alatt cirka 1300 kilométer került bele, az elkövetkezendő három hétben 1800-2000 km következik. A Trabant-kaland 2664 kilométeres útjához képest könnyed csuklómozdulatnak tűnik, ám a szervezést és a sűrű programokat nézve bizony idén is tartalmas útnak nézünk elébe, egy percig sem fogunk unatkozni.

ladut

Igazából – ahogy már azt a cikk elején pedzegettem – számunkra a kaland már rég elkezdődött, csupán most érkezik el a leginkább a nyilvánosságnak szánt szelete. Az elmúlt hónapokban volt minden, aminek lennie kellett, felújítás, próbautak, tervezgetés, a szokásos kis drámák, egy nemes cél kialakulása, formálisabb és ökörködésbe torkolló sajtószereplések, rengeteg-rengeteg élmény, amivel a tarsolyunkban vágunk neki hétfőn a július 9-ig tartó útnak!

És persze itt vagytok ti, akik nélkül a Lada-kaland csak egy kósza ábránd maradt volna, hiszen minek csinálnánk, ha senkit nem érdekelne? Ehelyett már közel százezren olvastátok a kapcsolódó cikkeket, e-mailek, üzenetek tömkelegét küldtétek el nekünk, instán „szivecskéztetek” fáradhatatlanul, facebookon rajongtatok ellentmondást nem tűrően. Köszönjük!

Örülnénk, ha minél több mindenkivel találkozhatnánk utunk során, mint ahogy annak is, ha személyesen osztanátok meg velünk azokat az élményeiteket, melyek a régi autókhoz, motorokhoz, és az ezekhez kapcsolódó életérzéshez kötnek titeket. A találkozási pontokkal kapcsolatosan itt is tájékozódhattok, csípjetek el minket, sztorizgassunk, írjuk tovább a retrovasak.hu kalandozásainak történetét közösen!

Ne feledjétek, hogy a túra támogatásával esélyt teremtetek magatoknak arra, hogy megnyerjétek azt a Lada 1200s-t, amivel bejárjuk a fél országot, a részleteket itt olvashatjátok: retrovasak.hu/nyerd-meg-a-ladat/

Legközelebb már a túráról fogunk „becsekkolni”, kövessetek minket instagramon is, hiszen ott is főszerepet kap az elkövetkezendő hetekben a Lada-kaland minden fontosabb mozzanata!

Üdvözletét küldi mindenkinek a RetróVasak csapata:

Bense Róbert | Demencze Ilona | Kajári Zoltán

A Lada-kaland támogatói: Lada Hungary, Forex Kft., Retro-Auto Kft., Groho Team Kft., Fortuna Bt.Vacer Trade Kft.

Címkék

Kapcsolódó tartalmak