Lancia újratöltve

Ki szeretne otthonra egy életnagyságú  Lancia Delta HF Integrale Evo I rali replikát? Valószínűleg sokan válaszolnának igennel, de jobban megnézve rengeteg munkára van szükség ahhoz, hogy szép végeredmény szülessen. A Bartos Motorsport kihozta a maximumot az olasz legendából, innen is gratulálunk a teljesítményhez!

lancia-011

Aki vezetett már Lancia Deltát, az tudja, hogy kivételes gépről van szó, olaszhonban rendesen összerakták a technikát. Szétszedni, felújítani, versenyautó bőrébe bújtatni pedig igen nemes feladat. Tudták ezt jól a Bartos Motorsportnál is, a cikk végén található képeken az eredeti versenygéphez megszólalásig hasonló Delta köszön vissza. Na de ne szaladjunk ennyire előre, bizony nem egyik napról a másikra épült fel a replika, a valósághoz hűen egy hosszú folyamat lépéseit szeretnénk bemutatni, minél részletesebben.

Finoman szólva sem szép állapotban került az új gazdájához a Delta, ám ez nem akadályozta meg abban, hogy nagyot álmodjon. Sok e-mailt és még több fejtörést okozott az igények feltérképezése, a tulajdonos lényegében egy utcai élményautót szeretett volna, méghozzá a híres Martini dizájnnal. Az autót nem versenycélra szánták, viszont a sportosság alapkövetelmény volt, továbbá sok olyan változtatást is végre kellett hajtani a járgányon, ami az átlag használatot kényelmesebbé tette.

A Lancia végül egy konténerben érkezett meg, és ugyan nem ez a legdicsőségesebb belépő, amit el tudnánk képzelni, mégis érezhető volt, hogy nagy dobás készülődik. Az autó üzemképes volt, de első ránézésre egyértelművé vált, hogy kissé lepusztult az évek során. Ám mikor a Bartos Motorsport csapata darabjaira szedte a Deltát, kiderült, hogy sokkal több munka vár rájuk, mint amire előzetesen számítottak.

lancia-004

A karosszériát teljes egészében fel kellett újítani, a képeken látszódik, hogy milyen rossz állapotban volt, ráadásul a kaszni még a gyári teljesítményhez is gyengének tűnt, és mivel a bukócső nem jöhetett szóba, egyéb megoldásokkal kellett előrukkolni. A homokszórást követően aprólékos lakatosmunka következett, a teljes karosszéria újra lett hegesztve, a plusz vasalások, erősítések elengedhetetlenek voltak. Szerencse, hogy a srácok jelentős tapasztalattal rendelkeztek ezen a téren is. Ezután az alváz- és üregvédelem következett, szintén nagy alapossággal elvégezve, minőségi anyagokat használva. Az alapozás és a hőkamrás fényezés után pedig felkerült a hőn áhított Martini dizájn is. Ezzel a lépéssel a Delta külseje végképp szintet lépett, meg kell hagyni, nagyon mutatós lett.

Bense Róbert

Címkék

Kapcsolódó tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..