A magyar elektromos Trabi története

Tamás: “A kocsi nálam a családi emlékek miatt fontos; főleg nagyapámnak állít emléket, akinek sokat köszönhetek.”

Kálmán Tamás márka iránti rajongása már gyermekkorában kezdődött. Apukájának három Trabantja is volt. Az utolsó ezek közül Tominak maradt meg. Közben hozzá került még egy Trabant, amely a szakdolgozatában is szerepet kapott. Közben a volt családi Trabi is felújításra került a barátok segítségével, amit csak lehetett saját kezűleg oldottak meg.

Trabi

Tamás büszke Trabant tulajdonos, aki gépészmérnökként végzett. Szakdolgozatának témája egy városi használatra szánt elektromos Trabant elkészítése volt. 1999-ben lett a Trabant elektromosra átépítve az Intermotor Kft. által (hivatalosan a forgalmi szerint is elektromos a hajtás mód). Ifj. Willisits Vilmos 2000-ben a Nemzetközi Autósport Szövetség (FIA) Clermont Ferra-Párizs között megrendezett elektromos rallye versenyén a „Rallye Electrique Bibendum”-on állt rajthoz az autóval.

Trabi

Itt kategóriagyőzelmet értek el. 2001-ben kisebb átalakításokkal a gépkocsi részt vett az Elba szigetén megrendezett „Rallye Elba” versenyen elektromos kategóriában. Az 1000 kg-os kategóriában első helyezést ért el.

A gépkocsi 2014-ben a szakdolgozat keretében egy városi használatra szánt elektromos jármű szerint lett újragondolva. A szakdolgozathoz különböző mérésekre is szükség volt. (képen: teljesítménymérőpad)

Trabi

Trabant 601E. “Az elektromos rendszernél a Trabantból kifolyólag az egyszerűségre törekedtünk, így a Trabi 100 km-es hatótávval rendelkezik, Lítium akkumulátorokkal, passzív töltéskiegyenlítővel és regeneratív visszatáplálással. Az Intermotor Kft. jelenleg elektromos hajómotorokat és a hozzájuk szükséges motorvezérlőket gyártja, és folyamatosan fejleszti. Ezen kívül az általuk kifejlesztett BLDC motorok és motorvezérlők hajtják a győrújbaráti E-kart Ring gokartjait. (Zöld energiás száguldozás) A jármű még mindig az Intermotor Kft. tulajdonában van.”

Trabi

Trabi

Magyarországon talán az egyetlen Trabant még, amely rendelkezik FIA Regularity Pass-sal (gépkönyvvel, Magyarországon az MNASZ állítja ki).

Köszönet a tartalomért és a képekért Kálmán Tamásnak, továbbá a Gáz+Fék magazinnak, és a Trabant – Egy autó, ami örök közösségének hogy a rendelkezésünkre bocsájtották ezt a különleges történetet!

Címkék

Kapcsolódó tartalmak