Maserati Boomerang – formabontó koncepció

1971-be repülünk vissza, ekkor mutatták be ugyanis az egyik legkülönlegesebb Maseratit, amely azóta is legendák tárgyát képezi. A Boomerangból mindössze egyetlen darab készült, az viszont milliárdos összegekért cserélt gazdát nem is olyan régen.

boomerang2

A hatvanas évek végén, hetvenes évek elején gyakorta találkozhatott érdekes tanulmányautókkal a nagyérdemű, ilyen volt például a Ferrari Modulo, vagy az Alfa Romeo Carabo, és ebbe a sorba állt be a Maserati is a Boomeranggal. Ezeknek a járműveknek természetesen nem volt esélyük a sorozatgyártásra, sok esetben csak egy üres váz készült, hogy megmutassák a formatervezők, hogy mire képesek és mit látnak a jövőben. Így kezdődött a szóban forgó Maserati története is, mely 1971-ben mutatkozott be a Torinói Autókiállításon. A Giorgetto Giugiaro által megálmodott, hatalmas üvegfelületekkel kombináló, ék alakú, futurisztikus jármű ekkor még nem volt működőképes, ám egy évvel később, a Genfi Autószalonra már teljes pompájában érkezett meg a Boomerang.

Méghozzá nem is akármilyen erőforrással, egy 310 lóerős, 4.7 literes V8-as került a motorterébe. Az ötsebességes manuális váltóval szerelt koncepcióautó 300 km/órás sebességre volt képes, így hát nem elég, hogy fantasztikusan nézett ki, még bivalyerős is volt, és akkor a belteréről még nem is beszéltünk. A tanulmány kétségkívül legfurcsább megoldása a szó szerint a kormánykerék mögött elhelyezkedő műszerfal volt, mely felettébb jól nézett ki, ám sajnos a legkevésbé sem volt praktikus. Bármennyire is furcsának hatott az autó kinézete, a megjelenését követő években/évtizedekben számos gyártó próbált átvenni részleteket a formatervből, így kijelenthető, hogy a Boomerang hatással volt az autóiparra.

boomerang

Szerencsére a sorsa is egész jól nyomon követhető, nem hagyták elkallódni, porosodni egy távoli raktárban, hiszen létezésének 45 éve alatt számos világeseményen részt vett, mint látványosság, két évvel ezelőtt a Párizsi Autószalonon is feltűnt. Az egyedi modell 1974-ben került magántulajdonba, és vélhetően minden eddigi gazdája szépen keresett rajta, ugyanis 2015-ben már 1.2 milliárd forintnak megfelelő fontért kelt el. A Boomerang pedig köszöni szépen, jól van, néha még ki is viszik egy karikára, ahogy ez az alábbi videón látható. Kell ennél jobb élet egy koncepcióautónak?

Bense Róbert

Címkék

Kapcsolódó tartalmak

Vélemény, hozzászólás?