Duna Autó Zrt.

Maserati Boomerang – formabontó koncepció

1971-be repülünk vissza, ekkor mutatták be ugyanis az egyik legkülönlegesebb Maseratit, amely azóta is legendák tárgyát képezi. A Boomerangból mindössze egyetlen darab készült, az viszont milliárdos összegekért cserélt gazdát nem is olyan régen.

boomerang2

A hatvanas évek végén, hetvenes évek elején gyakorta találkozhatott érdekes tanulmányautókkal a nagyérdemű, ilyen volt például a Ferrari Modulo, vagy az Alfa Romeo Carabo, és ebbe a sorba állt be a Maserati is a Boomeranggal. Ezeknek a járműveknek természetesen nem volt esélyük a sorozatgyártásra, sok esetben csak egy üres váz készült, hogy megmutassák a formatervezők, hogy mire képesek és mit látnak a jövőben. Így kezdődött a szóban forgó Maserati története is, mely 1971-ben mutatkozott be a Torinói Autókiállításon. A Giorgetto Giugiaro által megálmodott, hatalmas üvegfelületekkel kombináló, ék alakú, futurisztikus jármű ekkor még nem volt működőképes, ám egy évvel később, a Genfi Autószalonra már teljes pompájában érkezett meg a Boomerang.

Méghozzá nem is akármilyen erőforrással, egy 310 lóerős, 4.7 literes V8-as került a motorterébe. Az ötsebességes manuális váltóval szerelt koncepcióautó 300 km/órás sebességre volt képes, így hát nem elég, hogy fantasztikusan nézett ki, még bivalyerős is volt, és akkor a belteréről még nem is beszéltünk. A tanulmány kétségkívül legfurcsább megoldása a szó szerint a kormánykerék mögött elhelyezkedő műszerfal volt, mely felettébb jól nézett ki, ám sajnos a legkevésbé sem volt praktikus. Bármennyire is furcsának hatott az autó kinézete, a megjelenését követő években/évtizedekben számos gyártó próbált átvenni részleteket a formatervből, így kijelenthető, hogy a Boomerang hatással volt az autóiparra.

boomerang

Szerencsére a sorsa is egész jól nyomon követhető, nem hagyták elkallódni, porosodni egy távoli raktárban, hiszen létezésének 45 éve alatt számos világeseményen részt vett, mint látványosság, két évvel ezelőtt a Párizsi Autószalonon is feltűnt. Az egyedi modell 1974-ben került magántulajdonba, és vélhetően minden eddigi gazdája szépen keresett rajta, ugyanis 2015-ben már 1.2 milliárd forintnak megfelelő fontért kelt el. A Boomerang pedig köszöni szépen, jól van, néha még ki is viszik egy karikára, ahogy ez az alábbi videón látható. Kell ennél jobb élet egy koncepcióautónak?

Bense Róbert


Címkék

Kapcsolódó tartalmak