MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: retrovasak.hu » Olvasóink küldték » Mercedes-Benz W124 200E

Mercedes-Benz W124 200E

2017. április 6.
A Mercit tavaly májusban vásároltam, jó fél év keresgetést követően. Egy jó karosszériával rendelkező darabot kerestem, amin ugyan lehetnek javítandó részek, de jó alap legyen és viszonylag megkímélt műszaki állapotnak örvendjen. Az elképzelésem részleteiben annyit takart, hogy ha lehet, ne legyen kókányolva túl sok részletében.
merc4

Amikor a hirdetését megláttam, akkorra már jó pár darabot megnéztem negyed és félmillió között. Ugyan voltak viszonylag szépek, da részleteibe menően mindegyik gazdaságilag reménytelen eset volt. Szóval a hirdetés megjelenését követő napon jutottam el az autót megnézni. Kőbányai, csendes és kulturált kertvárosi részen volt a megadott cím, amit egy kedves és középkorú hölgy tudatott velem a telefonban. Azonnal nyakamba vettem a várost és ott is voltam pikk pakk. 350 ezer forintos feltüntetett ára volt az autónak, gondoltam olyan is, de sosem tudni. Megérkezésemkor nem tudtam visszafogni meglepettségem.

merc3

Rendkívül szép és elegáns ház garázsbejáróján állt makulátlanul tisztán. Fényezése egységes volt és gyönyörűen csillogott. Közelebbre érve észre vettem, jobb oldalon a hátsó és első sárvédőív peremén megkezdte a rozsda, igaz csak felhólyagosodott. Hátulján kicsi, ám szép számú lakkrepedés volt jelen. Hátsó lámpa alatt táskásodás, motorháztető ugyan gyönyörűen tükröződik, de van benne rengeteg karc. Két küszöb elöl is és hátul is lyukas, ám a rögzítés pontoknál tökéletes. Beltere elképesztően megőrizte frissességét, kárpitok tiszták, tetőkárpit újszerű, műszerfal repedés és barmolás mentes. Két kifogásolni való dolgot találtam, a vezetőoldali ülés háttámlája varrás mentén elengedett 15 cm hosszan, illetve a váltókar körül a fabetét kissé repedezett. Motor tökéletes, selymes hangon, halkan duruzsol. Váltó pontos, kuplung vajpuha… a kesztyűtartót kinyitva rengeteg dokumentáció került a kezembe, közte a forgalomba helyezési okmányok és a harmincas években született első tulajdonos adatai. Aki mint később kiderült, 1989 és 2000 között, az akkor bekövetkező haláláig, büszke gazdája volt nyugdíjas éveiben ennek a fennmaradó, különleges csodának.

merc2

Sajnos örömömet nem tudtam leplezni, ezáltal rendkívül rossz alkupozícióba kerültem. Ezzel tisztában is voltam, azonban nem különösebben érdekelt, hiszen messze túllőttem a célon ezzel az autóval. Természetesen megköttetett az alku, egy ezres alku sem fért bele. Nem is bántam, de tényleg egy cseppet sem…ekkor álltam neki a közel egy évig tartó, sokszor buktatókkal teli felújításnak, aminek a célja a gyárias állapot megóvása mellett a lehető legtökéletesebbre kihozni az öreg, alap 124-es Mercit.

Javított tételek:

-Gyújtáskapcsoló zárbetét

-Hangszórók cseréje, gyári becker rádió maradt benne

-elektromos antennája kijavítva

-anyósülés cseréje egy azonos mintájúval (gigantikusan kitartó keresés és szerencse kellett hozzá)

-motor diagnosztika után gyújtásállitás, gyertyakábelek, gyertyák és elosztófedél, illetve rotorcsere

-olajok, szűrők cseréje

-ajtókárpitok műbőr borításának visszaragasztása

-küszöbök cseréje

-hátsó sárvédőív csere

-jobb első sárvédő csere

-kerékjárati dobokban felfedezett rozsdásodások kijavítása

-üreg és alvázvédelem

-fényezés

-fék felújítás

-dísztárcsák felújítása

Jelenleg közel tökéletes állapotban van, a héten cseréltem szilenteket, mert ugyan nem koppant még a futómű, de éreztem benne már a csereérettséget. Szétszereléskor megdöbbenve tapasztaltam, hogy 89-es alkatrészek alkották a futóműben a szilenteket és lengőkarokat. Sokat cseréltem, de ami még tökéletesen rendben volt, hagytam. Sokkal stabilabb lett a kátyús úton így már az autó.

Szebeni András

Ezeket se hagyd ki: