Duna Autó Zrt.

Múltidézés: BMW Motorrad Concept R18

A BMW Motorrad Concept R18 megmutatja, hogyan nézne ki az 1960-as évek boxermotorja napjainkban: egy purista custom bike, amely magán hordozza a BMW Motorrad dizájn klasszikus és ikonikus elemeit.

Az R18 a nagy BMW Motorrad klasszikusok esszenciáját ülteti át a jelenkorba, egy történelmi motorkerékpár-formát ruház fel modern, egyedi hangulattal. Tekinthetünk rá úgy is, mint a márka visszatérésére a gyökereihez. Dr. Markus Schramm, a BMW Motorrad vezetője a dizájnt így írta le: „Ezzel az álommotorral a BMW Motorrad a nagy cruiser szegmens emocionális és eredeti megfogalmazását tárja elénk.”

A BMW Motorrad Concept R18 azonnal igazi BMW-ként azonosítható: boxermotor, bölcsőváz, kardán és csepp alakú, feketére fényezett üzemanyagtank kézzel festett kontrasztvonallal – ezen elemek mind a BMW Motorrad klasszikusainak ikonikus elemeit idézik, egyben a modern stílusú vonalvezetésbe vetett magabiztos hitet is sugározva. A kiegyensúlyozott arányok olyan klasszikusokat idéznek, mint a BMW R5.

A váz és a tank egyetlen vonalat alkotnak a kormánytól a hátsó kerékagyig, lendületes eleganciát adva a motornak oldalnézetből. A nagy méretű (elöl 21”, hátul 18” méretű) küllős kerekek biztos kiállást nyújtanak és tökéletesen egyensúlyozzák ki a domináns erőforrást. A gumiabroncsok is a múltat idézik: mint annak idején, most is Metzeler gyártmányúak.

A BMW Motorrad Concept R18 szíve egy újonnan tervezett, kéthengeres, 1800 cm3-es boxermotor. Külsőre tudatosan utal azokra a kéthengeres boxerekre, amelyeket a BMW Motorrad az 1960-es évek végéig épített – csak jelentősen megnövelt lökettérfogatot és modern levegő/olaj hűtést kapott. A nagy prototípus boxer a legapróbb részletekig megtervezett: a motorblokk és a sebességváltó üvegporral fújt alumíniumból készültek, ami ideális alapot teremt a kézzel polírozott alumínium elemeknek, valamint a szíjvédőnek és a szelepfedeleknek.

A motor logója a koncepciómotor nevét viseli és kihangsúlyozza a magas minőséget. A Solex dupla karburátorok – hasonlóan a BMW 2002-ben használtakhoz – a márka építési történetére utalnak vissza, és egy újabb részletettel gazdagítják a motorkerékpár eredeti megjelenését. Egy másik látványos elem a fedetlen, krómozott főtengely, ami a hátsó kereket köti össze a meghajtással. A motorkerékpáron nincsenek további takaróelemek, így a műszaki megoldások jól láthatók. A koncepciómotor elektronikája sem áll többől, mint az indítómotorból és a lámpákból, szintén kihangsúlyozva a letisztult dizájnt.

A fényezési séma tipikus BMW: a villa és a tank fehér, kézzel festett vonalai a fekete alapszínnel a BMW klasszikus fényezését idézik. A diszkrét sárga/arany árnyalat exkluzív felhangot kölcsönöz a világos dupla vonalaknak, míg a tank és a villák speciális fekete fényezése a custom stílusnak megfelelően szokatlan mélységekben pompázik, ahogy a Nap fénye a nagy fém részecskékre esik a fényezés különböző rétegeiben. A dombornyomott, egyszermélyes bőrülés stílusa az 1950-es évekre utal.

A fényszóró dizájnjának grafikái szintén az 1950-es éveket idézik. Az eredeti üveg elemek klasszikus U alakja ezúttal LED-es elemekként köszön vissza. A részletek mindegyike hozzájárul a koncepciómotor egyedi karakteréhez és kiemeli annak mondanivalóját. A BMW Motorrad Concept R18 a hagyományos és történelmi dizájnnyelvet ötvözi a BMW Motorrad modern funkcionalitásával, egyetlen koherens és következetes egészben.

Címkék

Kapcsolódó tartalmak