Német “állampolgár” lett a paksi Zsiguliból

Elsődleges célunk az a gyári, tehát a nem restaurált állapot megtartása volt, mert mi ezt a Ladát üzletre szántuk,így 36 évesen csak azért is mutassa meg azoknak a szkeptikusoknak, akik eme nagy jelentőséggel bíró márkát lenézik.(Hol lesznek 36 év után a mai autók?!?!)

zs2

Két éve kezdődött ez a projekt azzal, hogy haszonszerzésre törekedve megcéloztuk Bayernt, mivel itt ezek a gépek jó árban mozogtak, és itt dolgozásom alatt sokat nézegettem a piacot. Nem mellesleg elmondanám,hogy 12 éves koromban cseréltem életem első Simsonját egy ugyanilyen papír nélküli Zsigulira amin aztán megtanultam vezetni! Eközben gyerekszínészkedtem, színház-film, aztán az egyik forgatáson találkoztam Bujtor Istvánnal, “Csöpivel”, akivel pár mondat erejéig kitértünk a Ladákra,aki megint csak tudatosította bennem ,,hogy a “Lada örökös, mint a szegénység”, jó autók! Édesapám pedig a 90 évek elején egy épített kockával ért el kisebb nagyobb sikereket majd 1994-ben abbahagyta azt. A színészi pályafutással együtt a Lada iránti szeretet is elhalványult,abbamaradt.

Sok idő elteltével viszont újra elkapott ez a Ladás szindróma,rengeteg harccal és még több ellenszenves, olykor hülyének néző emberrel, sok márkafüggő ismerheti ezt az érzést. Amikor a barátom rábólintott az anyagiakra, – mert én sajnos nem rendelkeztem elég pénzel a projekt megvalósításához -,elindítottuk a folyamatot. A kiszemelt autó Pakson pihent egy garázsban, mert gazdája sajnos néhány éve meghalt, és a felesége nem tudta tovább éltetni szerelme kincsét, így megvásároltuk a kicsit fakó, főtengelycsapágyas, de töretlenül működő masinát tőle,itt kiemelném,hogy nem potom pénzért, ők voltak az első tulajok, és jegyre vásárolták azt! Az autónak mindene megvan ami hozzá, járt gyárilag 1 db extrával rendelkezik az pedig a rádiósmagnó, írnom se kell , Székesfehérváriként nagy megtiszteltetés egy Videoton magnó.

zs5

Most itt van, elkészült, az oldtimer vizsga – nem is tudom hogy írjam – 1 évembe került. Az hagyján, hogy fűbe-fába belekötöttek de pl: az elakadásjelző beszerelése is egy külön veszekedési alapként szolgált, mivel gyárilag a Lada nem rendelkezik ezzel. Szóval nem volt egyszerű, senkinek nem kívánom ezt a procedúrát, minden kötelező természetesen cserélve lett! Hoztam hozzá egy másik blokkot de az eredeti ameddig megy, addig benne marad.

Ami a lényeg, hogy az eladáson megy a vacila, mert amikor végigmegyek vele a nyugatnémet utcákon, nincs olyan ember aki ne bámulná meg, vagy ne adna egy mosolyt-elismerést, és ez akkor is egy 36 éves “hölgy”, aki korához képest elég jól tartja magát!

Dereki Zsolt

Címkék

Kapcsolódó tartalmak

Vélemény, hozzászólás?