MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: retrovasak.hu » Keleti vasak » Oldtimerek, youngtimerek, különlegességek – AMTS 2017 beszámoló

Oldtimerek, youngtimerek, különlegességek – AMTS 2017 beszámoló

2017. március 29.

A retrovasak.hu csapata ebben az évben is ellátogatott az ország legnagyobb autókiállítására, az AMTS-re. A Hungexpo pavilonjait különböző tematikák szerint rendezték be, a három nap alatt pedig számos kísérőprogram színesítette a show-t. Mindenki megtalálhatta tehát a számára legérdekesebb autókat, legyen szó tuningolt járgányokról, új modellekről, és persze veteránokról, mai cikkünket természetesen leginkább az utóbbiak köré építjük, a 2017-es AMTS teljes összefoglalója ide kattintva olvasható el.

1kep

A régi autók szerelmeseinek két (és fél) helyszínre kellett leginkább koncentrálniuk, a „G” pavilon széle, és az ebből nyíló „F” csarnok, illetve a „C” rejtette a legtöbb keleti/nyugati/tengerentúli veteránt, átalakított négykerekűt.

A Magyarok a világ járműgyártásában kiállítást is magába foglaló „G” pavilon szélén sorakoztak fel az amerikai óriások, igen korrekt volt a felhozatal, egymás szomszédságába kerültek a katonai Jeep-ek, egy 1970-ből származó Chevrolet El Camino, vagy az 5,7 literes motorral szerelt, 1982-es évjáratú Silverado. De találkoztunk Ford Mustanggal, Buick Rivierával, a legkülönlegesebb darab azonban kétségkívül a K.I.T.T.-é alakított Pontiac volt, egészen biztos, hogy fogunk még róluk cikkezni a retrovasak.hu-n!

Nagy pozitívumként lehetett elkönyvelni, hogy nem ismételte magát a veterán színtér, számos olyan autóval lehetett ugyanis találkozni, melyek korábban még nem voltak a Hungexpo vendégei. Az „F” pavilon bejáratánál rögtön egy gyönyörű, 1965-ös Alfa Romeo Giulia SS-be botlottunk, nem messze tőle egy Datsun 280 Z-vel találkoztunk.

am3

Az is feltűnt, hogy az új helyszín sokkal koncentráltabbnak, letisztultabbnak hatott, és bár idén sem az Ikarus 620, sem a veterán motor kiállítás nem kapott helyet az AMTS-en (utóbbit a Budapest Motor Fesztivál miatt különválasztották), így is akadt bőven látnivaló. Látványos jelenség volt egymás mellett az óriási Csajka és az eltörpülő, egyébként is meglehetősen apró buborékautók (Mochet CM-125V, Messerschmitt KR200), és a speciális, osztrák piacos luxus-Niva is valódi érdekességnek számított, de az ÁFOR fényfelirat, valamint az alatta díszelgő Ladák is jól mutattak! Igyekeztek a keleti és a nyugati szekciót némileg különválasztani, a pavilon egyik részében klasszikus Mercedesek, Citroenek, fiatalabb BMW-k, illetve egy Rolls-Royce Silver Shadow II lakott.

am7

kr200

A másikban Trabant, Zaporozsec, Wartburg, illetve egy Moszkvics 403/426/2140 trió is helyet kapott. Skodákból is volt néhány szép darab, egy 1973-as 110R Coupé, valamint egy 1968-as 1000 MB is tiszteletét tette a helyszínen, aki pedig igazán szemfüles volt, az a legendás Pente 600-ast is szemügyre vehette.

am5

A „C” épületbe hasonló korú, mégis más stílust képviselő járművek kerültek. Átalakított autókból nem volt hiány, nagy meglepetésünkre a retrovasak.hu-n már bemutatott, igen nagy érdeklődést kiváltó Dacia 1410 Sport Coupét is felfedeztük, de akadt itt Moszkvics Taxi, illetve ritka Toyoták/Nissanok is. A LADA Baráti Kör ezúttal is kitett magáért, a HF Integrale Hungary pedig csodálatos Lanciákkal tette érdekesebbé a terepet. A Fritzenfest Porsche-csokrát sem volt szabad kihagyni, bár a kedvencünk talán mégis a szélen, delfinarcú szelídségével meghúzódó, Orion szerviz-matricás, platós Barkas volt.

pd1

Az AMTS idén is rengeteg érdekességet tartogatott számunkra, egy cikkben nem is lehetne a végére érni, így hát – csakúgy, mint tavaly – ezúttal is hagytunk tarsolyunkban még néhány autót, melyeket az elkövetkezendő hetekben/hónapokban részletesen is be fogunk mutatni a retrovasak.hu-n.

Bense Róbert

Fotók: Pénzes Ádám / Bense Róbert

Ezeket se hagyd ki: