Opel Calibra – természetes vágyfokozó

Ismét egy sokak által vágyott legendát vettünk elő, amelyre rengeteg kamasz gondolt elalvás előtt, a falon lévő plakátot nézegetve. És nem, nem egy csinos hollywoodi színésznőre célozgatunk, hanem egy Opelre, ami még ma is rettentően menőnek számít, és bár a poszter már lehet lekerült a szoba faláról, a Calibra iránti rajongást nem lehet csak úgy elfelejteni.

cali2

Dinamikus, strapabíró, dögös, és most már ritkának is mondható. Ezek a leggyakoribb jellemzők, amikor egy vérbeli Calibrás mesél járgányáról. A „legújabb” darabok is felnőtt korúakká váltak mára, de ez még inkább különlegessé teszi a sportos Opelt. Mondjuk, aki nem egy szénné (optikai) tuningolt, „egyedi” példányt szeretne magáénak tudni, annak elég komolyan kereső-üzemmódba kell kapcsolnia, mert ez nem az a fajta autó, amivel a vidéki papa templomba, meg piacra járt.

cali3

1989-ben, a Frankfurti Autószalonon elkerekedett szemek sokasága jelezte, hogy az Opel valami igazán különlegeset mutatott be. A Vectra alapjaira épült, a Manta utódjának szánt Calibra kupéként van jelölve, de figyeltek arra is, hogy a külső és a használhatóság egyensúlyban legyen. A páratlan karosszéria meglehetősen tágas belsőt takart, az autó magassága is szokatlan volt a kategóriában, de ezt inkább pozitívumként lehetett elkönyvelni. Sokat elmond a praktikusságáról, hogy az alapból 300 literes csomagtartót kis híján egy köbméterig lehetett bővíteni.

cali1

Az Opelnél nagyon okosan keverték a kártyákat, a Calibra sikere pedig már a gyártás első évének végén megmutatkozott, 1990-ben több mint 29.000 darabot gyártottak, a következő évben ez a szám már 67.000 volt. Ennek köszönhetően a kétliteres motorok (115, 150 lóerő) mellé bekerült a kínálatba a hatgangos váltóval szerelt, összkerekes, 204 lovas, 245 km/óra végsebességgel bíró Calibra Turbo. 1994-ben aztán jött a 2.5 literes V6-os, mely 170 pacijának köszönhetően 7.8 másodperc alatt repítette százig az Opelt. 1996-ban még villant egy hatalmasat a Calibra, a DTM-ben tarolt az 500 lovas, 4×4-es változat, méltóképp megkoronázva a legendás Opel pályafutását. 1997-ben állították le a futószalagot, a 238.647 példányból maradtak még bőven hírmondók, ám sajnos rengeteg lett sufnituning áldozata.

Hogy lesz-e jövője a Calibrának, az még kérdőjel, igaz néha feldobják a témát, és van némi találgatás, de talán a kultusz így teljes, nem biztos, hogy hiányzik egy modern utód.

Bense Róbert


Címkék

Kapcsolódó tartalmak

Vélemény, hozzászólás?