Porsche 911 – “élő” legenda

Vannak olyan autók, melyeket míg világ a világ, csodálattal fognak emlegetni, a Porsche 911 is ebbe a szűk családba tartozik. Csapatunk a stuttgarti legenda egyik patent állapotban megmaradt példányával találkozott. Az autóról tudni kell, hogy 1990-ben gurult le a gyártósorról, 12 éve hozták be külföldről, ám az elmúlt évtized alatt mit sem veszített fényéből, presztízse és ára pedig egyenesen az egekbe szökött, szinte muzeális darabnak mondható. Alanyunkat 3600 köbcentis, 250 lóerős boxer erőforrás hajtja, 182.000 kilométer van benne az óra szerint.

p11

A boxermotor varázsa egyből érezhető az indítás után, a semmihez nem fogható vad, letisztult sportautó hatás még mindig tökéletesen érezhető a 911-ben ülve. A farmotor magabiztosan duruzsol, az 1350 kilós vas pedig ellentmondást nem tűrően reagál a gázpedál érintésére. Háromezres fordulat felett olyan érzés keríti hatalmába a sofőrt, mintha egy rakétát indítottak volna be a Porsche hátuljában. Az ötsebességes, manuális váltó szintén szépen dolgozik, méltó a 911-es szelleméhez.

Az első sokk lecsengése után megpróbáltuk összegezni a tapasztalatainkat. A 911 nagyon egyben van, vezetés közben csak az autóra koncentráltunk, semmilyen hátráltató tényező nem lépett fel, de ez nem is csoda, mert, ahogy a tulaj is leírta, néhány éve bizony elég sokat költött a 911-re. A gondoskodás nem csak motorikusan tetten érhető, hiszen a karosszéria is makulátlan állapotban van. A beltérre szintén nem lehet panasz, sehol egy szakadás, minden kapcsoló a helyén van. A jó állapot annak is köszönhető, hogy hobbi célra használja a gazdája, ami teljesen érthető, hiszen egy ilyen gép nem a bevásárlóközpont parkolójában történő várakozásra lett kitalálva, hanem az önfeledt, szabadságérzetet keltő vezetésre.

p13

Őszintén megvallva, nehéz tiszta fejjel kiszállni ebből az autóból, olyan hatást gyakorol az emberre, amelyre kevés jármű képes. Minden túlzás nélkül: élmény volt! Köszönjük, hogy kaphattunk egy kis szeletet a Porsche 911 életérzésből!

A továbbiakban a tulajdonos gondolatait olvashatjátok, azt hiszem őszinte rajongása mindent elárul az autóval kapcsolatos hozzáállásáról:

Miért vettem:

Gyerekkorom Porsche formája, mindig is szerettem volna egy ilyet! Szerintem nem véletlenül tért vissza ehhez a Porsche az elmúlt időben – egyszerűen ebben a formában nincsen hiba! Szemkápráztató és kihívóan egyedi forma.

Hogyan vettem:

Évek óta kerestem már egy jó állapotú ’90 körüli manuális 911-est, hiszen ennél a formánál utána csak csúnyábbakat csináltak már, és egyszer csak megtaláltam Őt. Próbáltam még alkudozni, de igazából amikor az előző tulaj kinyitotta a garázst és megláttam, azonnal tudtam, hogy ezt megveszem.

p8

Autóra költött forintok:

10.000 kilométerrel ezelőtt teljesen felújították a motort és lefestették (kb. 1,5MFt, azóta nem kellett rá komolyabb összeget költeni. Természetesen fékbetét, gumi- és olajcsere, néha egy akkumulátor a limitált használat miatt, de egy ilyen autóval a garázsban jobb, ha úgy számol az ember, hogy folyamatosan költeni kell rá, hogy egyre szebb lehessen. Én is tervezem, hogy a belsejét még teljesen felújíttatom, mert a bézs belső jobban mutatna a feketével.

Miért jó:

Egy ilyen autó unikális! Nem szaladgál belőle sok az utakon és nem is annyira egyszerű egy igazán jó példányt szerezni belőle, mint egy új autóból – különösen ezt az évjáratot/típust nem! Ahogyan Kajári Zoli tanult kollégám mondaná: ebből a fazonból alig adtak el, mert akkor még nem volt ízlése az embereknek! :))) Ebből fakadóan nem lesz belőle sok, amikor igazán megöregszik – ez talán értéknövelő tényező, de ez nem annyira érdekel.

p16

Lehet, hogy 20 év múlva ez az autó majd kétszer annyit fog érni, mint az akkor majd legújabb Tesla, de nem hiszem, hogy valaha megválnék tőle, mert ha valaki beül ebbe az autóba – azonnal tudja, hogy mitől különleges. Csodálatos hang, csodálatos kép, csodálatos motor…mi kellhet még?

Bense Róbert

Címkék

Kapcsolódó tartalmak