MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: retrovasak.hu » Olvasóink küldték » Skoda 130 Rapid (1988)

Skoda 130 Rapid (1988)

2017. július 13.

Az autót először a Balatonakalin megrendezett Skoda találkozón láttam meg, és egyből meg is tetszett. Mivel régóta Skodázom, tudtam, hogy van ilyen típusa a márkának, csak meglehetősen ritka autó hazánkban, mivel ezt a modellt elsősorban a nyugati országokba készítették. A Skoda 130 Rapidot 1984-től gyártották, egészen 1989-ig, mindössze 22475 darab készült belőle. Vásárlás előtt az előző gazdája felújította a kasznit, a futóművet, és a váltót is, plusz kapott egy front átalakítást dupla körlámpásra, viszont a gyári, 3 részes lökhárítók eredetiek.

20068069_1493982383994336_1485541028_n

20068453_1493982503994324_1427081544_n

Tudomásomra jutott, hogy eladná, èn pedig megvettem. Elkezdem gyűjtögetni a motor felújításához a gyári új alkatrèszeket, ami nem kevesebb, mint 2 èv alatt sikerült, mivel ritka volt az 1,3 literes vas-hengerfejes motor. A motor kapott gyári új főtengelyt, gyári új hüvelyt, dugattyút, gyűrűkèszletet, illetve gyári új csapágyakat. A blokk ès a hengerfej is kapott egy síkolást. A motor összerakása után 12400 kilomètert futott, projektváltás miatt azonban eladósorba került.

20049021_1494016067324301_17772254_o

Beltèrről is pár szó. Kapott egy egyedi, kèzzel varrott sakk mintás tetőkárpitot, majd egy krómkeretes, kör műszeregysèget, mèrföld km órával amin kilomèter osztás is van, illetve a mèrföld számlálót átcserèltem kilomèter számlálóra. A többi kárpit az eredeti maradt. Az első kèt ülèsnek egy kezdetleges ülèsmagasság állítási lehetősège van, ami szintèn gyári megoldás.

unnamed

Ezeket se hagyd ki: