Škoda-kaland – garázsfogságtól a túráig

Augusztus 17-én, pénteken, 23:59-kor zárul nyereményjátékunk a Škodáért, ha még nem kísértettétek meg a szerencséteket, itt az utolsó lehetőség!


Lassan, de biztosan a végéhez közeledik harmadik RetróVasak-kalandunk története, melynek utolsó felvonásai a nyereményjáték 17-ei lezárása, az augusztus 21-ei sorsolás és eredményhirdetés, majd a szeptember 8-ai átadás lesz. A történet ezekkel a mozzanatokkal együtt lesz kerek, ám messze nem innen indult, mai cikkünkben a Škodánk útját követjük végig a legfontosabb pillanatok felidézésével.

„Ugye egy percig sem gondoltátok, hogy idén kaland nélkül maradtok/maradunk? A tavalyi Lada, és a tavalyelőtti Trabant után idén egy Škodával vágunk neki az országnak, sőt, előtte még egy külföldi kitérőt is teszünk!” – ezekkel a mondatokkal nyitottuk meg a Škoda-kaland előzménycikkeit még április 6-án, de még ennél is régebbre, 2017 késő őszére kell visszaugranunk a történet kezdetéhez. Ekkor került hozzánk ugyanis az 1979-es 105S, egy nagykanizsai garázsból, ahol közel 10 évet állt.

Innen Diósdra szállítottuk egy műhelybe, ahol a tél folyamán megkezdődött a felújítása. Időközben a motor is kikerült, mely egészen Mezőszilasig, a Fortuna Bt.-hez utazott, egy alapos generálra. Február-március környékén kezdett derengeni a fény az alagút végén, ekkorra már a műszaki előkészületei zajlottak, április közepén pedig csont nélkül teljesítette a vizsgakövetelményeket a Škoda.

Ez a történet párhuzamosan zajlott a csehországi, Mlada Boleslavi utunk szervezésével, majd a két szál végül sikeresen egybeolvadt. Szűk két héttel a kiutazás előtt próbakörök, apróbb-cseprőbb javítások, illetve az első fotózás révén hangolódtunk a szintén első nagyobb megmérettetésre.

Az április végi – május eleji csehországi látogatásunk hibátlanul sikerült, problémamentesen zajlott az út oda-vissza, 4 nap alatt közel 1500 kilométer ment az autóba. Combos kis tesztút volt, rengeteg élményt sűrítettünk már ebbe a pár napba is, talán ez az út összefoglalójából is kiérződött. A legnagyobb hatással azonban mégis az volt ránk, amikor a Škoda Múzeum parkolójában igazi látványosságként kezelték a járgányunkat, fotózták, körbesimogatták, sztorizgattak mellette. Mi pedig a háttérből figyeltük, hogy milyen érzelmeket képes kiváltani mind a mai napig egy régi „cseh remek” az emberekből.

Hazaérkezésünkkor egyből ráfeküdtünk a nyári túránk, a nagybetűs, már-már hagyományosnak mondható Kalandunk programjainak fixálására. Ezek mellett is volt még időnk elugrani a hajdúböszörményi találkozóra, valamint elkészítettük a túra felvezető kisfilmjét is. Kisebb-nagyobb esztétikai és műszaki finomítások (ilyen volt pl. a polírozás, vagy épp a felnikupakok csinosítása, futómű újbóli beállítása, kormánymű holtjátékának csökkentése) közepette egyre inkább közeledett a túra rajtjának időpontja. Felkerültek a szponzori matricák, innentől kezdve pedig kézzelfogható közelségbe került július 2., vagyis az indulás napja!

Három hét, és hivatalosan 3363 kilométernyi utazás következett, keresztül-kasul az országon, átlépve a határokat is Szlovákia, valamint Szlovénia felé. A teljesség igénye nélkül: jártunk a keszthelyi Škoda-találkozón, elgurultunk Ptuj csodás várához, majd a Balatonhoz is, meglátogattuk a tokaji borvidéket, megpihentünk Hejcén, Miskolcon az Avasi kilátónál nosztalgiáztunk, majd felkúsztunk a Kékesre is.

Mindezek mellett szinte minden nap találkoztunk márkatársakkal, volt olyan, aki 1000 MB-vel, más Feliciával, vagy éppen 105-össel szegődött mellénk a túra alatt. Úton-útfélen megismerték a Škodát, számos olvasói találkozót hoztunk össze, mindenkinek volt egy sztorija. A műszaki problémák elkerültek minket, enyhe olaj, valamint vízszivárgás adódott, illetve egyik este nem volt szállásunk, mindkét gond boldog véget ért.

Lehetetlen volna az összes történést, helyszínt, látnivalót, nagy találkozást pár mondatba sűríteni, ezért aki lemaradt bármelyik összefoglalóról is, annak ajánlanám az alábbi linket, itt mindet megtaláljátok, milliónyi képpel fűszerezve!

A két etapból álló kaland tehát teljes sikerrel zárult, rengeteg élménnyel gazdagodtunk, sok jó embert megismertünk idén is. A terv, miszerint 2018-ban is kilépünk az online térből egy retró vassal és tovább építjük a közösségünket, valamint együttesen támogatunk egy nemes célt, megvalósult! Az már csak hab volt a tortán, hogy egy csaknem tíz évig alvó üzemmódban létező, közel 40 éves autó kiszabadult a garázsból, megújult, hazament Mlada Boleslavba, vissza is jött, meghódított négy országot, és hiba nélkül teljesítette a rászabott feladatokat.

A nyár derekára végül jutott egy kis idő a pihenésre is, kempingeztünk egyet a Škodával, ezt követően pedig nekiálltunk szervezni a III. RetróVasak Találkozót, melyre jelen pillanatban is lehet regisztrálni. A 2018-as kalandunk története pedig – mint ahogy azt már a cikk elején említettem – itt fog lezárulni.

Holnap, azaz augusztus 17-én éjfélig még játékba szállhattok a Škodáért, négy napra rá a nyertes kilétére is fény derül, hogy aztán szeptember 8-án, a biatorbágyi, éves összejövetelünkön átnyújtsuk neki a kulcsot!

Bense Róbert


Ha bármiről lemaradtatok volna:


A Škoda-kaland fő támogatói: Duna Autó Zrt.Suzuki Barta CégcsoportFortuna Bt.Vacer Trade Kft., PlázaCopy Siófok,  A Paksi Kávé, Rainbow Car Bt.Motoparts Webáruház, DS Car Autómentő Kft., Unique Store Kft.

skoda karoq

suzuki paks

fortuna bt

sunny radler

paksi kávé

motoparts

ds car

Címkék

Kapcsolódó tartalmak