Steyr-Puch Triebkopf – multifunkciós doboz

Az 1970-ben még prototípusként létező, majd egy évvel később piacra dobott különlegesség a Haflinger útján haladva az egyszerű variálhatóságot célozta meg. A leginkább kommunális feladatokra szánt Triebkopf elejéhez és hátuljához is lehetett különböző felépítményeket kapcsolni, így akár teherautóként, útfestőként, vagy épp permetezőként is lehetett használni.

A leválasztható „fejben”, a kétszemélyes utasfülke alatt volt megtalálható a 643 köbcentis, 27 lóerős, kéthengeres, léghűtéses boxermotor is, mely 50 km/órás végsebességet biztosított az ötsebességes váltóval szerelt modellnek.

A mindössze 700 kilogrammos Triebkopfnak persze nem a száguldozás, mindinkább a teherbírás volt az igazi erőssége, a gördülősúlya akár 2500 kilogramm is lehetett. További érdekesség, hogy a korabeli tesztek szerint akár 22 százalékos emelkedővel is megbirkózott a hasznos apróság. De praktikus tulajdonsága volt a 6.5 méteres fordulóköre is.

Címkék

Kapcsolódó tartalmak