Toyota Sports 800 – könnyed kezdet

A hatvanas óta a Toyota rengeteg embernek szerzett kellemes meglepetést azzal, hogy újraértelmezte, mi tesz egy sportkocsit vonzóvá, izgalmassá és szórakoztatóvá. A márka sok ilyen autója vált legendává, de ki hitte volna, hogy a Toyota Sports 800 – ez az apró jármű, a Toyota első sorozatgyártású sportkocsija – ekkora hatással lesz majd a jövő Toyotáira? A ‘Toyota 8’ rövidített japán neve után Yota-Hachinak is becézett Sports 800 először az 1962-es Tokiói Autószalonon lépett a nagyközönség elé – akkor még prototípusként, Toyota Publica Sports Concept néven.

Toyota Sports 800

A pehelykönnyű karosszériában pörgős, 790 köbcentis boxermotor hajtotta a hátsó kerekeket, így a Sports 800 valóra váltotta alkotóinak álmát: nemcsak vezetési élménye volt kellemes, hanem 3,8 l/100 km-es fogyasztása is. Jól mutatja, milyen mélyen gyökereznek a Toyota hybrid-innovációi, hogy a Tokiói Autószalonon már a ’70-es évek végén feltűnt az újszerű Sports 800 Hybrid változat, amelynek gázturbinája egy elektromotort hajtott.

Toyota Sports 800

Megbízhatósága és csekély üzemanyag-fogyasztása miatt az autó hamar népszerű lett a helyi autóversenyeken: a Sports 800 harmadikként végzett az 1967-es Fuji 24 órás futamon (szorosan két Toyota 2000GT mögött). Ez az autó igencsak rászolgált, hogy ne csupán a Toyota első sorozatgyártású sportkocsijaként emlékezzünk rá, hanem olyan gépként, ami a vérbeli sportautó-rajongókat is lenyűgözte.

A cikk megjelenését a Linartech Autó Kft. támogatta!

via toyota.hu

Címkék

Kapcsolódó tartalmak