Trabi a diófa alól

2015 októberében vettem, miután 14 évet állt egy kertben. 1990-es kiadású Universal. A tulaj elmondása szerint amíg használatban volt, végig garázsban volt tartva, télen felbakolva, hóban és esőben soha nem ment. Forgalomból kivonása után került ki a kertbe egy diófa alá 2001-ben.

trab2

A kasztni rendben volt, az alváz és üregvédelmet még valamikor régen becsülettel elvégezték, nem rohadt sehol. Ez volt a vétel oka, illetve a kevés futott km, összesen 27 ezer volt az órában. Szétszerelés után – közben – a teljes felújítás mellett döntöttem, cél volt az eredetiség megőrzése. A motorhoz picit hozzá lett nyúlva, ha már szétszedtük, megpróbáltunk egy fél lóerőt még belepréselni. A felújítás fél évig tartott, összesen 232 munkaóra a műszaki vizsgáig, ketten dolgoztunk rajta. 2016 áprilisában lett kész, abban az évben hibátlanul teljesített ötezer km-t. A felújítást végig fényképeztem, ezekből a képekből készült az alábbi videó, mely tartalmazza a motor első indítását is.

Takács László

Címkék

Kapcsolódó tartalmak