Volvo 244, 1982-ből

Védencem egy 1982-es 244 (új modellszámozás szerint 240) D6 (sor 6 diesel) Volvo. Eddig 440000 kilométert tett meg lábon, vélhetőleg Dél-Franciaországból került ide, és köszönhetően a meleg klímának ebben az évben (2015) nyúlt hozzá először lakatos (no nem nagyon, csak a hátsó iveket kellet javitani, meg az ajtók sarkait). Ha már lúd, legyen kövér alapon kapott egy komplett fényezést is. (a francia eredetet támasztja alá a vízbázisú lakk, ami lerongyolódott az autó javított részeiről – a géptető, és a bal első elem valamikor cserés lehetett) A motor-váltó-difi 5 éve lett felújítva, a többi kopó alkatrész folyamatosan, igény szerint. Az autó napi használatban van.

12219551_905711096133241_244514737707121725_n
Ritka madárnak számit, mivel éppen egy facelift köztes modellje, a lámpák már a “mercihűtös”-röl, viszont a maszk, és a gépháztető, valamint a hátsó lámpák még az előző modellről vannak. Luxus kivitel: villanyablak, centrálzár, elektromos tükrök – gyári felszereltségként. Egyébként egy “takarékos” (7,5l/100 vegyesben), kulturált családi autó, teszi a dolgát, érezni még mindig, hogy a maga idejében luxusautónak számított. Mostanában meglep néhány elektromos hibával, de mivel nem agyoncomputerizált a lelkem, egy egyszerű próbalámpával, és egy multiméterrel kezelhetőek a problémák.

Vig László

Címkék

Kapcsolódó tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..