Volvo – a 200-as sorozat tündöklése

Már 22 éve annak, hogy befejezték a legendás skandináv modellsorozat gyártását, tagjainak kultusza viszont töretlen, ami köszönhető annak is, hogy az ormótlan külső mellett tartósságuk és biztonságuk messze földön elhíresült.

DSC02716

A Volvonál a kilencvenes évek közepéig nem az áramvonalas forma és a szemet gyönyörködtető autó volt a fő szempont, de jelen esetben is igaz, hogy ne ítéljünk első ránézésre, hiszen az egyszerű külső jelen esetben nagyon is szerethető belsőt takart. A 200-as sorozat is az előbb említett időszak előtt született és élte fénykorát, és azok szemében lett igazi kedvenc, akik elsősorban praktikus autót kerestek, de idővel rájöttek, hogy egy családtagot kaptak.

Sans-titre-22

Cikkünk szereplői 1974-ben kerültek az autópiac vérkeringésébe, lényegében a 100-as széria modernebb kiadásaként tartották számon a 200-as sorozatot. Sokat kaptak a kinézetük miatt, és mint tudjuk az autós társadalom nem mindig elfogadó a különcökkel, de a Volvo mégis saját javára fordította a helyzetet. A Mercedes-beütés ugyan tetten érhető volt, mégsem ez a bélyeg került rá a modellekre, inkább az elpusztíthatatlanságuk és környezetvédelmi eredményeik miatt váltak híressé. Viszonylag nagyobb társadalmi réteget lefedett a széria, hiszen a 260-as, hathengeres motorral ellátott változat a presztízsautók kedvelőinek készült, a 245-ös kombiváltozat pedig azoknak, akik igényelték a nagy helyet. Az igazi sztár végül a kombi lett, hiszen hatalmas csomagtere, kényelme és biztonsága mellett hihetetlenül strapabíró és viszonylag gyors gépezet volt. A Volvo 240 pedig a versenypályán is bizonyított, 1985-ben az ETCC-n (Túraautó Európa-Bajnokság), az Eggenberger Motorsport színeiben pompázó 240 Turbo és pilótái örülhettek az összetett első helyének.

volvo műszer

A nyolcvanas években két ráncfelvarráson is keresztülment a széria, gyártásának utolsó évei rivaldafényben zajlottak, a kritikus hangok ekkorra már réges-rég elhalkultak, a modellek eljutottak az Egyesült Államokba és Ausztráliába is. Egyfajta divatot teremtett a Volvo, főleg a fiatal, de tudatos autóvásárlók körében. A 200-as szériát 1993-ban érte utol a végzete, 19 sikerekben gazdag év alatt közel hárommillió példányt gyártottak le, és jól példázza minőségüket, hogy még ennyi évvel a gyártás leállása után is sok mászkál belőlük az utakon. Ezek a konstrukciók hatalmasat löktek a Volvo ismertségén, és a mai napig hatással vannak a márka megítélésére.

Bense Róbert

Címkék

Kapcsolódó tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.