Audi 80 B3
Az Audi 80 B3 a világszerte ismerte Audi 80 harmadik generációja, amit 1986 és 1991 között gyártott az Audi. Ez a gépkocsi már nem osztozott a Volkswagennel az alapokon. Addigra a Volkswagen egy keresztben elhelyezett motort kapott, az Audi továbbra is hosszában szerelte be a motort. 1986 szeptemberében került sor a bemutatóra. Az áramvonalas karosszéria egyszerűen látványos. Még mai szemmel sem tűnik elavultnak a 32 éves dizájn. A korróziógátlás gyanánt teljes cinkbevonatot kapott. Annyira bevált a védelem, hogy a 10 éves garanciát 12-re növelte az Audi. Ezt a hatékony technológiát még ma is használja az Audi az acélkarosszériás gépkocsijainál. Többnyire már létező hajtásláncot használt fel a kocsi, így voltak olyan motorok, amik nem kaptak üzemanyag-befecskendezőt. Külön említésre méltó egyes biztonsági megoldásai: minden utasnál balesetnél megfeszül a biztonsági öv, valamint a vezetőnél a műszerfalba húzódik a kormány. Ez konkrétan a légzsák elődje, ami ’90-es években vált alapfelszereltséggé a különböző széria gépjárművekben. 1987-ben megjelent a 90. A 90 már a kezdetekben is a 80-nak a magasabb felszereltségű kivitelének számított. A különbségek is szemmel látható: az egész hátsó lámpa végig futott a fenekén, az irányjelző a lökhárítóba került. A 80 és 90-nek bőségesen volt motor választék. A 80-at 1,4-2 liter között 5 fajta benzin és 1,6-1,9 liter között 3 dízel motorral vásárolhatták meg a tulajdonosok, amik mind négyhengeres motorok voltak. A 90-es főleg öthengeres motorral készült. 2 és 2,3 liter között 4 féle benzines motorral lehet választani, valamint egy 1,6 literes négyhengeres turbódízel motor választható. 1988-ban megjelent egy kupé kivitel, mely a 90 arculatát kapta meg, némileg rövidebb tengelytávval. Itt már nem szerepelt a 80-as megnevezés. A kabirót egészen 2000-ig gyártották, miközben az eredetit csak 1991-ig gyártották és átadta a helyét a B4-es generációnak. Bár ezeknek a kocsiknak az első darabjai már veteránok a koruknál fogva, alig tudnánk elképzelni ezeken az autókon az OT rendszámot.
Köszönjük Rankasz Dezsőnek az összefoglalót és a fotókat, a retrovasak.hu – olvasói anyagok csoportból 🙂