Az első elektromos BMW
1969-ig kell visszamennünk az időben, ekkor kezdték el ugyanis a bajorok fejleszteni a később 1602e-nek nevezett prototípust, mellyel a BMW csatlakozott az elektromos autókkal próbálkozó márkák táborába. Azért nevezhetjük csupán próbálkozásnak, hiszen ekkoriban – bár számos tanulmányt bemutattak – a mainál még komolyabb korlátai voltak a technológiának, ami számos ponton (súly, hatótáv, töltésidő) megmutatkozott. Ennek ellenére a BMW 1972-ben, a müncheni olimpiára időzítve kész lett a 1602e-vel, amely feladatokat is kapott a sportesemény alatt, a maratonfutás felvezetőautója volt, valamint VIP vendégeket is szállítottak vele.
A 1602e lelke egy 43 lóerős Bosch villanymotor lett, mely mintegy 8 másodperces 0-50-es sprintet és 100 km/órás végsebességet biztosított az elektromos BMW-nek. Sebességtől, illetve a használat módjától függően a hatótávot 30-60 kilométerben határozták meg, a maximális távot 50 km/órás, állandó sebességnél lehetett kiautózni belőle, városi használatban 30-40 kilométert ment el egy feltöltéssel.
A BMW orrában elhelyezett, 12,6 kWh kapacitású akkumulátorcsomag nagyjából 350 kilogrammot nyomott, az autó súlya így 1330 kilogrammra növekedett – csak érdekességképp, a „mezei” testvére közel 4 mázsával volt könnyebb.
A 1602e-ből mindösszesen két példányt gyártottak, ám a fejlesztések tovább folytatódtak, 3 évvel később az LS Electric prototípusát is megalkották.
Bense Róbert