Veteránokból sem volt hiány az ATF-en
Létezik olyan rendezvény, ami egyszerre jó az alkatrészgyártóknak, beszállítóknak, a viszonteladóknak, a hétköznapi látogatóknak mellette pedig még izgalmas is tud maradni az egész családnak? Igen, és el is néztünk rá, egyrészt azért is, mert a Bárdi Autó Magyarország Zrt. részéről meghívást kaptunk, másrészt pedig első alkalommal rendezték meg az ATF-et, így arra is kíváncsiak voltunk, hogy miként lehet népszerűvé tenni egy viszonylag meghatározott célközönségű témát. Gyorsan lelövöm a poént: úgy, hogy ügyesen vegyítik a műszaki részleteket a showelemekkel. Jelentem, az AutoTech Future működött, és most meg is mutatjuk, hogy miért.
Május 4-5. között, a Hungexpo “A” pavilonjában közel száz standdal, mintegy 19 ezer négyzetméteren várta az érdeklődőket az idén debütáló expo&show, melynek első napjára a meghívott szakmai közönséget várták. Alkatrészbeszállítói eszmecserék helyett viszont szinte teljesen megtelt a pavilon és a külső helyszín is.
Odabenn a hazánkban is elérhető márkák és gyártóik rendezték be standjaikat, törekedve arra, hogy a jelenleg elérhető műszaki megoldásokat, illetve a jövő technológiáit is bemutassák. Ilyen volt többek között a Bilstein is, ahol a napjainkban csúcsnak számító lengéscsillapítókkal ismerkedhettünk. Aztán ott volt a Schaeffler, mely több hazai nagyvárosban is jelen van, Szombathelyen LuK tengelykapcsolók, Debrecenben FAG csapágyak gyártásával, Budapesten pedig INA és FAG termékek forgalmazásával foglalkoznak. De említhetnénk a REPXPERT tréningjeiket is, ahol a legoptimálisabb diagnosztikai eljárásokkal és javítási folyamatokkal kapcsolatos, naprakész tudnivalókat adják át a szakembereknek. A pultokon kiállított termékekről egyébként bárki kérdezhetett a gyártók (Bosch, FRAM, Hella, Contitech, Nipparts, Castrol) képviselőitől, akik igény szerint akár szakmai, akár „konyhai” nyelven is készséggel válaszoltak. Érdekes pont volt a KS Tools standja is, ahol ezernyi szerszámmal/készlettel is lehetett ismerkedni, mindeközben pedig az ATF pulpitusán előadások zajlottak, szóval ha valaki pont ezekért látogatott ki, nem lehetett hiányérzete.
Szerencsére a jövő mellett a múlt is bőven megfért az AutoTech Future-ön, keleti és nyugati vasak is szép számmal voltak jelen. A középpontban egy faros Ikarus állt, a gyönyörűen felújított 55-ös mellett egy Csajka és egy Škoda Felicia parkolt.
Amerikai gépekből sem volt hiány, a teljesség igénye nélkül láthattunk Buick Super 8 típust 1953-ból, Lincoln Premiere-t 1960-ból, Dodge Polara-t szintén 1960-ból, és Cadillac Eldoradót ’54-ből.
Ezeken kívül még két veterán ritkaságot emelhetünk ki, az egyik egy Rolls-Royce Corniche volt 1976-ból, a közel 2.2 tonnás brit luxusóriásban 6.75 literes V8-as erőforrás dübörög, minek köszönhetően a Rolls 190 km/órás végsebességre képes. A másik különlegesség egy Ferrari 365 GT4 2+2 volt, a Pininfarina dizájn jegyeit magán viselő típust 1972 és 1989 között gyártották, és mintegy 2907 példány készült, amiből egy éppen a Hungexpón pózolt.
Annak ellenére, hogy az Autotech Future-t most először rendezték meg hazánkban, kellemes meglepetést okozott, és az ígéretekhez hűen valóban minden érdeklődőnek tartalmas szórakozást biztosított. Bízunk benne, hogy 2019-ben is hasonlóan színvonalas módon jön majd a folytatás. Ezúton is köszönjük a meghívást a Bárdi Autó Magyarország Zrt.-nek!
Bense Róbert