64 év, 45 lóerő és egy ősmagyar Opel ⚡ 🇭🇺|1957 Opel Olympia Rekord

Duna Auto

Ebben a videónkban egy 1957-es Opel Olympia Rekordot mutatok be Nektek, melynek egyik fő különlegessége, hogy egészen új kora óta Magyarországon van forgalomban, ráadásul tulajdonosa napi szinten használja! Az Opel már az 1930-as évek óta gyártotta az Olympiát, ami az 1950-es években a gyártó a Kapitänt követő második legdrágább modellje volt. Ahogy mondtam, mai alanyunk egy Olympia Rekord, tehát egy jól felszerelt változat. Ezt onnan tudni, hogy mielőtt a Rekord önálló típussá nőtte ki magát, a kifejezés a megszokott DeLuxe jelzőt helyettesítette -kifejezetten az Olympia modelleken. Ez amúgy egy kifejezetten amerikainak mondható jelenség, gondolj csak a Chevrolet Bel Airre, ami az 1950-es évek egyik legkultikusabb jenki típusa, ám azt már csak kevesen tudják, hogy a “Bel Air” kifejezés eleinte a B-oszlop nélküli kupékra (hardtop coupe) utalt. Ez nem véletlen, hiszen a XX. század folyamán az Opel a General Motors tagja volt, ami e családi kisautó műszaki és formatervi jellemzőin is megfigyelhető. A kétajtós limuzin kivitel és uszonyok kortárs amerikai trendnek számítottak, a modellévenkénti áttervezésről már nem is beszélve. Ez utóbbi annyit tett, hogy egy formatervet csak egy éven át használtak, vagyis az Olympia csak ’57-ben készült ezzel a vonalvezetéssel, az ’58-as modellek már máshogy néztek ki. A Volkswagen Bogár e kényelmesebb alternatíváját tulajdonosa, A. Balázs pár évvel ezelőtt vásárolta. Az autó különlegessége, hogy 1957-ben ajándékozás útján került az országba, s azóta is forgalomban van. Mondhatjuk akár azt is, hogy “igazi ősmagyar”. Az évek során Balázs folyamatosan javítgatta kedvenc klasszikusát, ám “Elemér” a szocialista időszakot jócskán megsínylette. tulajdonosa elmondása szerint számtalan idegen alkatrészt távolított el az autóból, ráadásul az alkatrészek hiánya is jelentősen megnehezíti az autó életben tartását.

 

zparts autóalkatrész
Lotus Cleaning retrovasak.hu

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb