64 év, 45 lóerő és egy ősmagyar Opel ⚡ 🇭🇺|1957 Opel Olympia Rekord
Ebben a videónkban egy 1957-es Opel Olympia Rekordot mutatok be Nektek, melynek egyik fő különlegessége, hogy egészen új kora óta Magyarországon van forgalomban, ráadásul tulajdonosa napi szinten használja! Az Opel már az 1930-as évek óta gyártotta az Olympiát, ami az 1950-es években a gyártó a Kapitänt követő második legdrágább modellje volt. Ahogy mondtam, mai alanyunk egy Olympia Rekord, tehát egy jól felszerelt változat. Ezt onnan tudni, hogy mielőtt a Rekord önálló típussá nőtte ki magát, a kifejezés a megszokott DeLuxe jelzőt helyettesítette -kifejezetten az Olympia modelleken. Ez amúgy egy kifejezetten amerikainak mondható jelenség, gondolj csak a Chevrolet Bel Airre, ami az 1950-es évek egyik legkultikusabb jenki típusa, ám azt már csak kevesen tudják, hogy a „Bel Air” kifejezés eleinte a B-oszlop nélküli kupékra (hardtop coupe) utalt. Ez nem véletlen, hiszen a XX. század folyamán az Opel a General Motors tagja volt, ami e családi kisautó műszaki és formatervi jellemzőin is megfigyelhető. A kétajtós limuzin kivitel és uszonyok kortárs amerikai trendnek számítottak, a modellévenkénti áttervezésről már nem is beszélve. Ez utóbbi annyit tett, hogy egy formatervet csak egy éven át használtak, vagyis az Olympia csak ’57-ben készült ezzel a vonalvezetéssel, az ’58-as modellek már máshogy néztek ki. A Volkswagen Bogár e kényelmesebb alternatíváját tulajdonosa, A. Balázs pár évvel ezelőtt vásárolta. Az autó különlegessége, hogy 1957-ben ajándékozás útján került az országba, s azóta is forgalomban van. Mondhatjuk akár azt is, hogy „igazi ősmagyar”. Az évek során Balázs folyamatosan javítgatta kedvenc klasszikusát, ám „Elemér” a szocialista időszakot jócskán megsínylette. tulajdonosa elmondása szerint számtalan idegen alkatrészt távolított el az autóból, ráadásul az alkatrészek hiánya is jelentősen megnehezíti az autó életben tartását.