A retrovasak.hu bemutatja: Škoda-kaland 2018
Ugye egy percig sem gondoltátok, hogy idén kaland nélkül maradtok/maradunk? A tavalyi Lada, és a tavalyelőtti Trabant után idén egy Škodával vágunk neki az országnak, sőt, előtte még egy külföldi kitérőt is teszünk! De ne rohanjunk ennyire előre, hiszen a Škoda-kaland kezdetéig most is egészen az előző év őszéig kell visszamennünk az időben.
A II. RetróVasak találkozó után szinte egyből nekiálltunk keresgélni a Škodák között, ekkorra már eldöntött volt, hogy a 2018-as túránkba a cseh(szlovák) márka egyik általunk is kedvelt típusával fogunk belevágni. Több lehetőséggel is számoltunk, leginkább a kor/ár/állapot háromszögeléssel próbáltuk leszűkíteni a keresést. Volt szó S100-asról, 120-asról, ám a végén egy 105 S lett a befutó!
Egy elég korai, 1979-es példányt sikerült kifognunk, mely ugyan pár éve már parkolópályára lett állítva, de első ránézésre korántsem volt elszomorító állapotban, sőt, második ránézésre sem. Ez persze egyáltalán nem azt jelentette, hogy nem volt vele munka, de alapvetően most is az volt a cél, hogy ne a tökéletesbe üljünk bele, hanem találjunk egy vállalható darabot, melyből néhány hónap leforgása alatt a használatra kész autót lehet faragni. Egy fontos részletre azonban kiemelten figyeltünk: lehetőleg ne legyen szükség komolyabb karosszéria/fényezési munkálatokra, mert azért az erősen megdobta a tavalyi büdzsénket.
Az alábbi fotón látható Škoda végül szinte minden paraméterünknek megfelelt, így el is hoztuk, és megkezdődhetett az állapotfelmérés, majd a munka, amiről azonban már a következő hetek cikkeiben fogok mesélni, hiszen, mint az előző években, idén is egy külön „előzmények” sorozatot szentelünk a kalandunk főszereplőjének, mellyel egyben fel is vezetjük a 2018-as túránkat! Rövidesen már beállított, friss képekkel is szolgálhatok, de úgy gondoltuk, hogy haladjunk szépen-sorban, és először mutassuk meg a felleléskori állapotokat.
Miután megtaláltuk új kalandunk négykerekűjét, el is kezdtük tervezni a túra felépítését, útvonalát, illetve a főbb lépéseket. Abban egyeztünk meg, hogy egy kicsit sűrűbbé tesszük a felvezetést, illetve a programot is két részre osztjuk. Mivel a Lada-kaland közel 10 hónapnyi történetét (leginkább az előzményeket és az utózöngéket) nehéz volt folytonosan tálalni, ezért most a decemberi bejelentés helyett inkább megvártuk a tavaszt, hogy a túra kezdetéig, és azt követően is lehetőleg hetente-kéthetente legyen valamilyen beszámoló, érdekesség, ami a Škodánkhoz köthető.
Ezen a szálon vittük tovább az elképzeléseinket, aminek aztán az lett a vége, hogy két fő részre osztottunk a Skoda-kalandot. Az első egy csehországi kiruccanás lesz, április végén, a másik pedig ismét egy nagyobb karika lesz Magyarországon, amit igyekszünk minél színesebbé tenni! Az első etap április 28. és május 1. között lesz, a második pedig július 2. és július 23. között. Ezen két időszak alatt nagyjából 3500-4000 kilométer vár ránk, és reméljük, hogy rengeteg emlékezetes pillanat lesz az utunk alatt, legalább annyi, mint az előző két esztendőben.
Természetesen – bármennyire is szeretnénk – nem tartjuk meg magunknak a Škodát, ezúttal is versenybe szállhattok az autóért, melyet előreláthatólag augusztus elején fogunk kisorsolni, és szeptember közepén, a III. RetróVasak találkozón adjuk át a szerencsés nyertesnek. Addig azonban még sok-sok történetet szeretnénk kibontani a Škoda-kaland égisze alatt, tartsatok velünk idén is, találkozzunk a túrán, valamint az őszi találkozónkon, és Škodázzunk közösen egy jót!
Hamarosan folytatjuk a történetet, jön a vásárlás és a felújítás folyamatának részletes leírása, utána pedig már a csehországi úttal foglalkozunk.
Bense Róbert
A Škoda-kaland fő támogatói: Duna Autó Zrt., Suzuki Barta Cégcsoport, Fortuna Bt., Vacer Trade Kft., Motoparts Webáruház, DS Car Autómentő Kft.