Elektromos autó

Bodensee-Klassik – legendás Škodák a rajtvonalon

Történetének négy alapvetően eltérő karakterű mérföldkövével volt jelen a Škoda az immár nyolcadik alkalommal megrendezett Bodensee-Klassik mezőnyében. A német és osztrák Elő-Alpok tájain vezető népszerű oldtimer- és youngtimer-rali alkalmával a Superb 3000 OHV luxuslimuzinnal, a hatvan éve bemutatott Octaviával, a SUV-modellek rendkívül ritka TREKKA előfutárával és a népszerű farmotoros Škoda Rapid 135 kupéval áll rajthoz a márka. Az útvonal mintegy 570 kilométer hosszan vezette a nagyjából 180 járműből álló mezőnyt a csodálatos tájak mellékútjain.

Három ország – Németország, Ausztria és Svájc – határvidékének elő-alpesi tájaival a Bodeni-tó festői háttérként szolgált az 1999-ig terjedő évjáratú járművek népszerű oldtimer- és youngtimer-ralija számára. A szervezők számos új útszakaszt és mért etapot vettek fel a nyolcadik alkalommal megrendezett körverseny programjába. A Škoda számára e veterán-rendezvény valójában “hazai pálya”, a cseh autógyártó ugyanis már több mint 110 esztendeje képviselteti magát a német, az osztrák és a svájci piacon.

blank

A Bodensee-Klassik középpontjában a jubileumi Octavia állt, az 1959-ben bemutatott modellsorozat idén ünnepli hatvanesztendős jubileumát. A kétajtós modell kiegyensúlyozott tömegeloszlásának és négyfokozatú sebességváltójának köszönhetően a hegyes-völgyes vidékeken is kimondottan agilisnak bizonyult. Európa és a tengerentúl számos export piacán is sikert aratott, s 1959 és 1971 között összesen 360 ezer példány készült, közülük több mint 54 ezer kombi kivitellel. A megemelt teljesítményű Octavia TS mindemellett a versenysportban is figyelemreméltó sikereket ért el, például az 1961-es, 1962-es és az 1963-as Monte Carlo Rali kategóriagyőzelmét. Az alapváltozatot 29 kW (40 LE) teljesítményű, 1089 köbcentiméteres négyhengeres motor hajtotta, végsebessége pedig elérte a 110 kilométer/órát.

Az 1939-es Superb 3000 OHV 3137 köbcentiméteres, soros hathengeres motorjával kora reprezentatív limuzinjai közé tartozott. A Bodeni-tóhoz egy impozáns, 3,3 méter tengelytávú és 5,2 méter hosszú modellváltozatot küldött a Škoda, amely kivitel akár három üléssorral, illetve az első üléseket a hátsó utastértől diszkréten elválasztó üvegablakkal is készülhetett. 63 kW (85 LE) teljesítménye a karosszériaváltozattól függően akár 125 kilométer/óra végsebességet is lehetővé tett.

blank

A Trekka, amely bizonyos értelemben a Škoda ma világszerte népszerű SUV-modellcsaládjának előfutára, 1966 és 1972 között közel háromezer példányban készült. A hátsókerékhajtású terepjáró az első Új-Zélandon gyártott személygépkocsiként az Octavia Super műszaki alapjaira épült. Hazájában robusztus konstrukciójának, praktikus karosszériájának és terepes képességeinek köszönhetően a Trekka már jó ideje valódi kultautónak, Európában pedig igazi ritkaságnak számít.

blank

A vonzó megjelenésű Škoda Rapid 135 kupé a márka legendás farmotoros modelljeinek kései változata. 1289 köbcentiméteres, könnyű, négyhengeres aggregátja 43 kilowattot (58 LE) teljesít, s a műszakilag fejlett, ötfokozatú sebességváltóval akár 150 kilométer/óráig is gyorsítja az autót. Hasonlóképpen figyelemreméltó megoldás az innovatív, nyolccsatornás hengerfej, amely ólmozatlan benzin használatát is lehetővé teszi.

zparts autóalkatrész
Címkék
Lotus Cleaning retrovasak.hu

Kapcsolódó tartalmak

Back to top button
Close