fbpx

Bodensee-Klassik – legendás Škodák a rajtvonalon

Történetének négy alapvetően eltérő karakterű mérföldkövével volt jelen a Škoda az immár nyolcadik alkalommal megrendezett Bodensee-Klassik mezőnyében. A német és osztrák Elő-Alpok tájain vezető népszerű oldtimer- és youngtimer-rali alkalmával a Superb 3000 OHV luxuslimuzinnal, a hatvan éve bemutatott Octaviával, a SUV-modellek rendkívül ritka TREKKA előfutárával és a népszerű farmotoros Škoda Rapid 135 kupéval áll rajthoz a márka. Az útvonal mintegy 570 kilométer hosszan vezette a nagyjából 180 járműből álló mezőnyt a csodálatos tájak mellékútjain.

Három ország – Németország, Ausztria és Svájc – határvidékének elő-alpesi tájaival a Bodeni-tó festői háttérként szolgált az 1999-ig terjedő évjáratú járművek népszerű oldtimer- és youngtimer-ralija számára. A szervezők számos új útszakaszt és mért etapot vettek fel a nyolcadik alkalommal megrendezett körverseny programjába. A Škoda számára e veterán-rendezvény valójában „hazai pálya”, a cseh autógyártó ugyanis már több mint 110 esztendeje képviselteti magát a német, az osztrák és a svájci piacon.

A Bodensee-Klassik középpontjában a jubileumi Octavia állt, az 1959-ben bemutatott modellsorozat idén ünnepli hatvanesztendős jubileumát. A kétajtós modell kiegyensúlyozott tömegeloszlásának és négyfokozatú sebességváltójának köszönhetően a hegyes-völgyes vidékeken is kimondottan agilisnak bizonyult. Európa és a tengerentúl számos export piacán is sikert aratott, s 1959 és 1971 között összesen 360 ezer példány készült, közülük több mint 54 ezer kombi kivitellel. A megemelt teljesítményű Octavia TS mindemellett a versenysportban is figyelemreméltó sikereket ért el, például az 1961-es, 1962-es és az 1963-as Monte Carlo Rali kategóriagyőzelmét. Az alapváltozatot 29 kW (40 LE) teljesítményű, 1089 köbcentiméteres négyhengeres motor hajtotta, végsebessége pedig elérte a 110 kilométer/órát.

Az 1939-es Superb 3000 OHV 3137 köbcentiméteres, soros hathengeres motorjával kora reprezentatív limuzinjai közé tartozott. A Bodeni-tóhoz egy impozáns, 3,3 méter tengelytávú és 5,2 méter hosszú modellváltozatot küldött a Škoda, amely kivitel akár három üléssorral, illetve az első üléseket a hátsó utastértől diszkréten elválasztó üvegablakkal is készülhetett. 63 kW (85 LE) teljesítménye a karosszériaváltozattól függően akár 125 kilométer/óra végsebességet is lehetővé tett.

A Trekka, amely bizonyos értelemben a Škoda ma világszerte népszerű SUV-modellcsaládjának előfutára, 1966 és 1972 között közel háromezer példányban készült. A hátsókerékhajtású terepjáró az első Új-Zélandon gyártott személygépkocsiként az Octavia Super műszaki alapjaira épült. Hazájában robusztus konstrukciójának, praktikus karosszériájának és terepes képességeinek köszönhetően a Trekka már jó ideje valódi kultautónak, Európában pedig igazi ritkaságnak számít.

A vonzó megjelenésű Škoda Rapid 135 kupé a márka legendás farmotoros modelljeinek kései változata. 1289 köbcentiméteres, könnyű, négyhengeres aggregátja 43 kilowattot (58 LE) teljesít, s a műszakilag fejlett, ötfokozatú sebességváltóval akár 150 kilométer/óráig is gyorsítja az autót. Hasonlóképpen figyelemreméltó megoldás az innovatív, nyolccsatornás hengerfej, amely ólmozatlan benzin használatát is lehetővé teszi.

ecotrex

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb