Elektromos autó

Ferrari Mondial Quattrovalvole

1980. márciusban, a Genfi Autókiállításon Mondial 8 néven mutatkozott bea 308 GT4 utódja. Bertone ellentmondásos formaterve után Pininfarinának jutott a nehéz, szinte megoldhatatlan feladat: legyen az autó külseje szemet gyönyörködtető, maradjon meg a középmotoros konstrukció és a hátsó üléseken nyolc évesnél idősebb gyermek is elférjen.
Leonardo Fioravanti, a Pininfarina főtervezője kívánságára a 308 GT4 tengelytávját 10 centiméterrel megnövelték, így sikerült valamivel több lábtérhez juttatni a hátul ülőket. Bizonyos szögből a Mondial formája a 308 kupéra emlékeztet, de néhány ponton előbukkannak az autó jellegéből adódó fogyatékosságok.
A Mondialba is három lieteres V8-as motort építettek, viszont ez volt az első sorozatgyártású Ferrari, amelyben a porlasztót befecskendezőkre cserélték. Míg az európai változatok 214 lóerő teljesítményre voltak képesek, az amerikai előírások szerint katalizátorral felszerelt exportkivitel csupán 205 lóerőt “tudott”.
1982-ben a Mondial 8 helyébe a Mondial Quattrovalvole lépett. A dallamos olasz kifejezés a hengerenként négy szelepes konstrukcióra utalt. Az új technológiának köszönhetően a motor teljesítménye 240 lóerőre  (az Amerikába szánt változat esetén 230 lóerőre) növekedett. Egy évvel később csatlakozott a kínálathoz a Mondial kabriolet változata, kézzel nyitható vászontetővel. A strukturális szilárdság növelése érdekében a Mondial Cabriolet alvázát több ponton is megerősítették.
1985. szeptemberében a frankfurti autókiállításon mutatkozott be a 328-as 3,2 literes motorjával és orrészével kínált Mondial 3.2 a lökhárítókat is színre fújt műanyag elemekre cserélték. Lassan a kritikusok is megenyhültek a Mondial iránt. A 2+2 műszerfalát 1987-től bőrkárpit borította, majd 1988-tól alapfelszerelés lett a kipörgésgátló.

forrás: FERRARI Négyesi Pál

zparts autóalkatrész
Címkék
Lotus Cleaning retrovasak.hu

Kapcsolódó tartalmak

Ez is érdekelhet
Close
Back to top button
Close