Fiat Regata – szögletes igásló
1983-ig ugrunk vissza az időben, a Fiat ugyanis ebben az évben leplezte le a Regatát a Frankfurti Autószalonon. A Ritmo lépcsőshátú variánsának nevezhető modellt gyártásának hét éve alatt összesen 10 féle benzinessel (1.3-1.6 literesig) és négy dízel erőforrással (1.7-1.9 literesig, köztük a turbódízel változatok) szerelték, nálunk leginkább a gázolajos változatok voltak népszerűbbek, alacsony fogyasztási mutatójuknak köszönhetően.
A Regata jól variálható, praktikus, és a maga idejében modern felszereltséggel is elérhető modellnek számított, az alkatrészellátottság pedig viszonylag jó volt, és az árakat is kedvezőnek lehetett mondani. A szedán mellett 1984 novemberétől, Regata Weekend néven a kombi változat is piacra került. A típus 1985-ben Spanyolországban is megjelent, SEAT Málaga néven, továbbá szintén ettől az évtől Argentínában is megkezdődött a gyártása. Latin-Amerikában Regatta néven futott a típus, és egészen 1995-ig gyártásban maradt.
A Fiat igyekezett minden szinten megfelelni a vásárlóközönségnek, a széles motorpaletta mellett az olcsó kivitelek és a drágább Regaták szintén részét képezték a választéknak. Számos kényelmi extrával (ilyen volt az elektromos ablak, vagy a fedélzeti visszajelző rendszer), és jó néhány érdekességgel is rendelkeztek bizonyos modellek, ilyen volt az úgynevezett „ES”, azaz Engergy Saving rendszer is, mely a korai start-stop rendszernek tekinthető.
A kötelező ráncfelvarrás a modell életciklusának felénél, 1986-ban volt esedékes (ez már akkor sem számított újdonságnak), számos apró részletében, és motorválaszékában is frissült a Fiat családi autója. Az utód 1990-ben érkezett, Tempra néven.
A Regata napjainkra szinte teljesen eltűnt a hazai utakról, bár praktikussága, és a kedvelt dízelmotorok miatt jó néhány szaladgált Magyarországon is, az előbb-utóbb felbukkanó elektromos problémák, és az erős rozsdásodási hajlam miatt megtizedelődött a számuk.
Ha autóalkatrész kell, www.zparts.hu