Duna Autó Zrt.

A kiválasztott- avagy egy Riga 22 veterán minősítése

Történetünk 2009-ben kezdődik, ekkor vásárolja meg Katonka Balázs ezt a piros-fehér Riga 22-est. A motorban kicsivel több, mint 600 km volt, meglehetően jó állapotnak örvendett. A kevés futásteljesítmény viszont annak volt betudható, hogy a motorját sikerült ez alatt a csekélynek mondható táv alatt is „széthajtani”, így az majdcsak teljes felújításra szorult.

Riga 22

Új főtengelyt, csapágyakat, szimeringeket kapott a motor és ezzel ismét visszanyerte régi önmagát. Ez a motor volt a Katonka-gyűjtemény azon darabja, ami ugyan a „best-of-ban” állt, ám mégis néha útra kelt. Néhány helyet megjárt már a kismotor, hozzá kell tenni, hogy mindenféle hiba nélkül. 2017 nyarán, -amikor a Riga Klub ellátogatott a hajdúszoboszlói Kamion Találkozóra- fogalmazódott meg egy olyan gondolat, hogy mi volna, ha megpróbálnánk egy muzeális minősítést, hiszen ez a motor valóban megérdemli. Ezen gondolat egészen 2018 februárig érlelődött, ugyanis ekkor határoztuk el, hogy megvalósítjuk a tervünket.

Riga 22

Ebben az időpontban legközelebbi település, ahol minősítési időpont volt, az egri Magyar Autóklub volt, így Wartburg, utánfutó, rajta pedig az R22 kombinációval indultunk neki a kisebb túrának nevezhető útnak. Az idő nem volt valami kellemes, csapadékos nap volt, de ez sem tudta elrontani a kedvünket. A regisztrálás után már következtünk is; bevittem a motort a „vizsgálótérbe”, ahol felettébb pozitív véleményekkel fogadtak.

Riga 22

Több bizottsági tagnak is ifjúkori emlékeit hozta vissza a kis piros-fehér szovjet moped, kinek jó, kinek kevésbé jó élményekkel. A szempontokon tüzetesen végighaladva megállapították a jármű muzeális jellegét, így megkapta a Muzeális Jármű Regiszter táblát, egyben ez azt jelentette, hogy megszületett Magyarország első veterán minősített Rigája.

Kathi Balázs

Lotus Cleaning retrovasak.hu
Címkék

Kapcsolódó tartalmak

Ez is érdekelhet

Close
Back to top button
Close