Lada-kaland – 5.|6. nap – Budapest | Szentendre
Ne feledjétek, hogy a túra támogatásával esélyt teremtetek magatoknak arra, hogy megnyerjétek a Lada 1200s-t, nem mellesleg ezzel egy jó célt is támogathattok, a részleteket itt olvashatjátok: retrovasak.hu/nyerd-meg-a-ladat/
A csütörtök éjszaka – kisebb keresgélés után – a soltvadkerti Anna panzióban ért minket, az árnyas, parkszerű kert mellett a konyha is megfogott minket, a szicíliai csirkés spagettijük isteni, próbáljátok ki, akár Ladával mentek, akár nem!
Másnap reggel már korán útra keltünk, Budapest felé vettük az irányt, nagyjából 130 kilométeres út következett, melynek végén az újraálmodott Aeropark várt minket. Előzetesen kicsit tartottam attól, hogy a Lada-kaland kezdetéig nem nyitják meg a legendás gépek sorát felvonultató szabadtéri kiállítást, de szerencsénkre júniusra már végeztek a rengeteg munkával járó költöztetéssel, így a Malév-madarak is újból megtekinthetőek lettek. Érdemes kinézni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B terminálja mellett található parkba, találkozhattok többek között Li-2, IL-18, Tu-134/154, YAK-40 típusokkal is, emellett számos gép utastere és pilótafülkéje is bejárható. Számunkra külön hatalmas értéket képviselt a négykerekű felhozatal is, a Malév színeiben pompázó Lada 1200 Combi mellett a Wartburg 353W „follow me” autó is hangulatos látványt nyújtott. A Lada mellé be is parkolhattunk az 1200s-sel, illetve a tavalyi Trabant túránk főhősével, így születhetett néhány olyan fotó, melyekre élmény ránézni, egyúttal köszönjük a lehetőséget az Aeropark-csapatának, de inkább beszéljenek tovább helyettem a képek (külön kiemelném a combi előtt feszítő Bőrönd Ödönt…a legnagyobb kalandorunk egyértelműen a bólogató kutyus):
Aztán jött egy minidráma, ahogy ráfordultunk a gyorsforgalmira, a Lada-kaland hirtelen átment Trabant-kalandba, a kis 601-es ugyanis erőteljesen ellopta a show-t. Nem feltétlenül a legjobb módon került a középpontba, mivel a felfüggesztéséből kiszakadt egy csavar, ami miatt az autó járóképtelen lett, így a félve véghezvitt félrehúzódás után tréler lett az eset vége. Danival úgy számoltunk, hogy ezzel a közös hétvégének lőttek, de végül néhány órával később kiderült az előbb említett gond, mi pedig felsóhajtottunk, miután megtudtuk, hogy a baj jóval kisebb, mint amekkorának látszott. Estére már újra harcra kész állapotba került a Trabant, győzelem, méghozzá milyen édes, kétütemű győzelem – „megmenekült” a hétvége!
Visszakanyarodva a délutánhoz, az 1200s vezetésével, és a Vesta kíséretével megérkeztünk a Duna Autóhoz, a Lada főhadiszállásához, a tesztvezetések mellett néhány márkatárs is befutott, ment a diskurálás rendesen, egészen addig, míg be nem zárt a szalon, a Vestára pedig került egy új matrica, csak hogy teljes legyen az I love Lada repertoárunk a kaland során. Este értünk Biatorbágyra, immár Icussal kiegészülve, két napig itt szállunk meg, jó végre egy kis állandóság a nagy utazgatások közepette.
Ma már Szentendrére vitt az utunk, a Retro Design Center is szerepelt a listánkon, nem is hiába, hiszen az időutazás az egyik hobbink, és itt aztán kiélhettük magunkat. Lényegében egy teljes ház, annak kertje, sőt még a pincéje is a hetvenes-nyolcvanas évek hangulatát, használati tárgyait, közlekedési eszközeit rejti, meglehetősen kreatív formában. Egy komplett szoba be lett rendezve régi fotellel, szekrényekkel, csillárral, tévével, utóbbin korabeli magyar reklámok mennek.
De a fényképezők, rádiók szerelmesei is megtalálják a maguk kis retró-zugát, a játékok rajongóiról ne is beszéljünk, rugós foci, lemezárugyári holdrakéta, pedálos Moszkvics, sorolhatnám a végtelenségig, de inkább menjetek el, nem fogjátok megbánni! Már csak azért sem, mert a kertben több mint két tucat keleti autóval találhatjátok szembe magunkat, szépen felsorakoztatták a járműveket, a Nagypolszkin át az S100-as Skodán keresztül, egészen a hippi Barkasig mindenki megtalálhatja a kedvenc négykerekűjét, még egy Ikarus is megfért a hátsó régióban, fel is lehet rá szállni, mellette újságosbódé áll régi magazinokkal, napilapokkal, tökéletes a hangulata! A pincében motorok, szerszámok, alkatrészek, autós kézikönyvek kaptak helyet, utóbbiakba bele is lehet lapozni, a folyosó végén pedig egy nyitott motorháztetős Trabi van leválasztva üveglappal.
Kifelé menet még vetettünk egy mosolyt a „pázsitos” Izs-re, nem lehet nem szeretni ezt a helyet, köszönjük, hogy van! A parkolóban a Lada Girls, és a Magyar Zaporozsec Klub oszlopos tagjaival, Szabó Zsanettel, és Kalma Kristóffal futottunk össze, Honffy Danival a kormány mögött kedvenc 601-esünk is bepöfögött, a tegnapi betegeskedésnek már nyoma sem maradt!
Hazafelé Icussal megállapítottuk, hogy a Lada-kaland eddigi legszebb útvonala volt a Szentendre – Biatorbágy karika, holnap pedig Esztergom és Párkány következik, hasonlóan szép tájakon haladunk majd. Most jöhet egy kis pihenés, hogy teljes legyen a retró érzés, az összefoglaló írása közben épp a Pogány Madonna megy a tévében, este pedig még kinézünk a Biai Városnapra, ahol R-GO koncert lesz.
A Lada-kaland holnapi állomáspontja Esztergom lesz, hétfőn pedig már Tatabányán találkozhattok velünk a LADA Császárnál, 15-18 óra között. A további programokért katt ide: https://retrovasak.hu/lada-kaland-helyszinek-programok/
A túráról kétnaponta fogunk bővebb helyzetjelentést adni a retrovasak.hu-n, de az összefoglalók mellett érdemes elnézni Instagram-oldalunkra is, ott szintén nyomon követhetitek az utunkat, és az éppen aktuális programokat, megállókat!
A Lada-kaland támogatói: Lada Hungary, Forex Kft., Retro-Auto Kft., Groho Team Kft., Fortuna Bt., Vacer Trade Kft.
Bense Róbert