fbpx

Moszkvics érdekességek – Zoltán Toldi

Moszkvics gyártása során több motorblokkot szereltek ezen belül volt az Izs autók és furgonok, melyek erősebb motorokkal rendelkeztek. 1984 után már környezetvédelemmel is számolniuk kellet az export autók esetében és elkezdődött az alkatrész, gyártás kavarodás. Belhasználatra más motorokat, karburátorokat szereltek mint exportra szánt tipuskba. Az alap motor 1500ccm(1476) 74LE az Izs 412 80LE ebből a motorból kapott a hazánkba érkező Moszkvics 412 is 1973-ig. Sokáig 8.8bar kompresszióval rendelkező motorok futottak, majd 1985-től voltak a 2140-s tipus amiben 10.5bar kompressziós motorokkal szerelték. Főként SL tipusba szánták majd az Alekokba. 1988-tól Alekokba kétféle motorokat szerelteka környezetvédelmi cirkusz miatt. 8.6 és 10.5bar. hozzánk 10.5bar Moszkvics motoros Aleko kevés érkezett, mégis néhány példány ‘beszökött’. Szintén Alekoban létezett Moszkvics motoros 1.7 verzió 13.bar kompresszióval, majd e motort inyjektorral szerelték, de végül Ford és Peugeot diesel, benzin motorokkal szerelték a kései Alekokat. A BMW,től vásárolt nagyblokk 1374ccm és 69LE volt és ezeket a motorokat 408 és 412-be szerelték legelőször. A 408-as életében ez volt az áttörés mivel a Peugeot 1396ccm(1386) 53LE motor hajtotta amit a 407-től örökölt. Ujabb csavar a korai 412-be is tettek kisblokkot)Peugeot) csak hát már a 408-as is épp hogy futott a kisblokkal, pláne a 412.nek volt ez a teljesítmény kevés. Akkori pletyka szerint az Oroszok többször vitába kerültek a Peugeot gyárral a tipusszámozása miatt, pl ezért nincs Moszkvics 406, helyette lett 403 illetve a 408-as szolólámpás kivitele 405 helyett lett Izs 412 , de akkoriban ez miatt nagy volt a kavarodás és a számozások terén mai napig vannak ellentmondások, Én ezt a verziót tudom.

kövessétek ti is Toldi Zoltán Youtube csatornáját

ecotrex

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb