Patika lett a Lada 2105 – Lotus Cleaning
2021 februárban csináltuk ezt a 2105 típusú Ladát. Az autó nagyrészt még eredeti fényezésű volt, akril, tehát nincs rajta lakk védőréteg. 1982-ben gyártották ezt az autót. Az első darabok viszont 1980-ban készültek el, a „kocka Lada” gyökerei jóval régebbre nyúlnak vissza, hiszen az 1970-ben bemutatott VAZ–2101 (Lada 1200, Zsiguli) felújított változataként jelentek meg. A régi OHC motorhoz képest ez 1300 cm³-esre bővült és vezérműlánc helyett vezérműszíj került rá. A szigorodó károsanyag kibocsátási és biztonsági szabályozások miatt 1997-re a legtöbb nyugat-európai országban beszüntették a „kocka Ladák” eladását. Ma méltán nagyon népszerű ismét ez autó a gyűjtők körében.
A munkálatokat környezetbarát, kímélő előmosó habbal kezdtük, majd a teljes autó felületéről leoldottuk szintén kímélő (ph7) termékkel a röprozsdát, ezután alapos mosással folytattuk (deep shampoo ph7) és szárazra töröltük. Autókozmetikai gyurmával kioldottuk a festékbe tapadt egyenetlenséget okozó részeket, majd következett a kényes részek kitakarása (maszkolás). Miután felmértük a festék vastagságát, gyapjú koronggal lassú fordulaton eltüntettük a mélyebb karcokat és a mattulást excenteres polírgépekkel. Ezután egy közepes szemcseméretű polírpasztával és a hozzá illeszkedő szivacs koronggal eltüntettük a kisebb karcokat és az előző gyapjú korong által a felületben maradt karcokat (amik úgy néznek ki mint a malac farka 🙂 ). A végén utolsó lépésként következett az úgynevezett ékszeresítő polír, amivel szebb fénye lett mint 39 évvel ezelőtt, amikor leszaladt a futószalagról. Ezután eltávolítottuk a paszták nyomait zsírtalanító segítségével, majd egy speciális fényezéshez használt lámpával átvilágítottuk centiről centire az autót, hogy tökéletes munkát végeztünk-e. A végén egy kifejezetten öreg autók számára gyártott védőréteggel zártuk a munkát, ami védi az autót a kifakulástól, uv-től és más környezeti hatásoktól.