fbpx

Skoda 130 Rapid (1988)

Az autót először a Balatonakalin megrendezett Skoda találkozón láttam meg, és egyből meg is tetszett. Mivel régóta Skodázom, tudtam, hogy van ilyen típusa a márkának, csak meglehetősen ritka autó hazánkban, mivel ezt a modellt elsősorban a nyugati országokba készítették. A Skoda 130 Rapidot 1984-től gyártották, egészen 1989-ig, mindössze 22475 darab készült belőle. Vásárlás előtt az előző gazdája felújította a kasznit, a futóművet, és a váltót is, plusz kapott egy front átalakítást dupla körlámpásra, viszont a gyári, 3 részes lökhárítók eredetiek.

Skoda 130 Rapid

Skoda 130 Rapid

Tudomásomra jutott, hogy eladná, èn pedig megvettem. Elkezdem gyűjtögetni a motor felújításához a gyári új alkatrèszeket, ami nem kevesebb, mint 2 èv alatt sikerült, mivel ritka volt az 1,3 literes vas-hengerfejes motor. A motor kapott gyári új főtengelyt, gyári új hüvelyt, dugattyút, gyűrűkèszletet, illetve gyári új csapágyakat. A blokk ès a hengerfej is kapott egy síkolást. A motor összerakása után 12400 kilomètert futott, projektváltás miatt azonban eladósorba került.

Skoda 130 Rapid belső

Beltèrről is pár szó. Kapott egy egyedi, kèzzel varrott sakk mintás tetőkárpitot, majd egy krómkeretes, kör műszeregysèget, mèrföld km órával amin kilomèter osztás is van, illetve a mèrföld számlálót átcserèltem kilomèter számlálóra. A többi kárpit az eredeti maradt. Az első kèt ülèsnek egy kezdetleges ülèsmagasság állítási lehetősège van, ami szintèn gyári megoldás.

xado

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb