Duna Autó Zrt.

Volkswagen Golf III GTI – olvasónk küldte

A képeken látható autó egy 96-os évjáratú, svájci piacra készült 8 szelepes gti, amely 3 éve került hozzám, majd miután átesett egy kisebb felújításon, idény nyáron kapott hazai rendszámot.

Annak ellenére, hogy a hármas gti sosem volt kiemelkedő hot hatch, mégis egy elég jól sikerült, szerethető autó. A “normál” hármasgolfokat is szeretem (volt már itthon egy 1.4CL), egyszerű, jól megtervezett és jó minőségű alsó-közép kategóriás autók voltak, jó őket vezetni. Tehát az alap autó sem volt rossz, ezért kíváncsi voltam milyen pluszt ad egy gti.


Több eladó autó megnézése után, végül itt a közelben találtam egy svájci okmányokkal hirdetett példányt, amit meg is vásároltam. Vámolás után megkezdődött az autó felújítása.


Szerkezetileg jó állapotban volt, de – mint szinte minden huszonéves Golfon- a karosszérián voltak kisebb rozsdásodások, apró sérülések. Ezek kijavítása után kapott egy teljes fényezést, alváz és üregvédelmet.

A lakatos és fényező munkák kivételével az autó saját műhelyben készült. Az első-hátsó futóművek és a fékrendszer felújítása is itt történt.

A beltér nagyon szép állapotban volt, csak a tetőkárpitot kellet újrahúzni, más komolyabb munka az alapos takarításon kívül nem volt.

A motorhoz nem kellet nyúlni, gyakorlatilag egy nagyszervizt végeztem rajta (vezérlés, gyertyák, folyadékok és szűrők cseréje).
A munkák végeztével nyáron megtörtént az autó forgalomba helyezése is. Azóta kb 4000 km-t mentem vele, ebben volt két erélyi túra és azt kell mondjam elégedett vagyok a GTI-vel. A motor szépen megy, a futómű feszes és stabil, a 4 tárcsafék is teszi a dolgát, az erre az Edition kivitelre jellemző “nagy Recaro” ülések hosszú távon is kényelmesek, kiváló oldaltartást adnak.

Az autó 116 lóerős teljesítménye mai szemmel nem sok, de a kétliteres motor könnyedén viszi ezt a kis karosszériát. Szeretem ennek a viszonylag nagy köbcentis – nem túl kihegyezett – motornak a karakterét, mivel kis fordulatról is nagyon szépen húz, a középtartománya kifejezetten erős és még fent is van benne egy kis kraft, de a lényeg, hogy abban a fordulatszám tartományban ahol közúton a legtöbbet használjuk ott él igazán. A másik fontos dolog, hogy ebben még van gázbowden, ezért a gázpedál legkisebb rezdülésére is azonnal reagál a motor, ettől sokkal elevenebbnek érződik az egész autó mint a mai elektromos gázpedállal ellátott társai. Az autóban található fedélzeti számítógép (MFA) amely igény szerint képes megjeleníteni az olajhőfokot, átlagsebességet, megtett utat és az átlagfogyasztást. Az eltelt 4000 km átlag fogyasztása MFA szerint 7,1 l/100km ami nagyjából megegyezik a tankoláskor számolt átlaggal, úgy gondolom nem lehet rá panasz (az 1.6 Borám is megevett ennyit). A

A GTI szériák közül nem a hármas a legsportosabb, de talán ez a legkönnyebben elérhető és fenntartható, ideális kompromisszum lehet ha nem akarjuk folyamatosan a határait feszegetni.

Ha jó állapotban van kifejezetten megbízható, élvezettel vezethető és egy kis hétvégi szerpentinezésre bármikor kapható társunk lesz, amelyben megvan még a régi autókra jellemző jóleső “mechanikus” érzés, emellett – felszereltség függvényében- megtalálhatóak már benne a mai autókra jellemző kényelmi és biztonsági extrák is. A hamisítatlan ’90-es évek feeling pedig garantált.

üdvözlettel:
Timár Attila

Lotus Cleaning retrovasak.hu
Címkék

Kapcsolódó tartalmak

Back to top button
Close