fbpx

A 30 perces Lada törénete

Duna Auto

Keleti autót vásárolni nem egyszerű feladat, akkor sem, ha egy olyan darabról van szó, amiből még elég sok jó állapotút lehet találni. Kollégánk először beleszaladt egy fotón jól mutató, de élőben megzuhant Ladába, ezt követően pedig egy olyan darabba, amely – bár első blikkre – rendben volt, nagyjából fél órával a vásárlás után máris bemondta az unalmast.

IMG_2088

Hogy a történet vicces-e, vagy inkább szomorú, azt mindenki döntse el maga, mi inkább nevettünk rajta, hiszen az autóvásárlás jó buli, és azért mégsem egy tízmilliós járgánnyal járt így kollégánk, maga a történet pedig emlékezetes marad számunkra. Azonban a sztori mindenképp intőjel azok számára, akik keleti vasat szeretnének venni. Az idős bácsi által garázsban tartott, nagyon ritkán használt, eredeti alkatrészekkel ellátott, látszólag teljesen egyben lévő autók ugyanis gyakran tartogathatnak meglepetéseket, mint ahogy a hirdetésekben szereplő fényképek is csak annyit mutatnak meg egy autóból, amennyit muszáj.

A kálvária néhány nappal ezelőtt kezdődött, méghozzá Csókakőn, ahol egy 180.000 forintos, piros (?) 2104-es Ladát hirdettek. Képeken természetesen jól mutatott, a mérnök tulaj el is újságolta, hogy mennyi mindent kicserélt az autón. Ennek tudatában indult útnak a retrovasak-különítmény, azonban a kombi lényegében körbe volt horpadva és az egyes karosszériaelemek színei sem voltak túl egységesek, a piros összes árnyalatát felvonultatták. Hiába volt rendben a beltér, a hirdetésben kissé becsapósak voltak a fotók. Mivel 150.000 lett volna az utolsó ár, ezért a piros kombi ott maradt, a történet azonban itt még nem ért véget.

IMG_2090

A következő kiszemelt egy elsőgazdás, homokszínű 2104-es volt, friss műszakival, a tulajdonos idős bácsi, ennél jobbat kívánni sem lehetett volna, irány Esztergom! Pali bácsi garázsában tényleg ott virított a kombi, el is mesélte egyből, hogy ’94-ben, Tatabányán vette a Ladát, méghozzá 615.000 forintért. Bár a belseje kicsit le volt amortizálódva, pöccre indult a vas. A 140.000 forintból 25.000-et engedett a bácsi, nem is kellett több, papírokat megírták a srácok, garázsból ki, ekkor még senkit nem érdekelt a halványodó lámpa, gondolták, biztos csak az akksi rosszalkodott egy pillanatra. Ezután a közeli benzinkútra gurultak a Ladával, ahol kapott egy tank benzint, mindenki örült. Indításnál aztán se kép, se hang. Ajaj. Pali bácsi a telefonban szabadkozott, „nálam még tökéletesen működött, nem tudom, mi a baj, toljátok be”. Így is lett, a srácok betolták a 2104-est, majd a harminc méterre lévő kereszteződésnél megint leállt. Képzeljétek még hozzá a Benny Hill show zenéjét. Komikus, mi? Akkor és ott inkább tragikusnak tűnt a helyzet, egyszer még ugyan beindult az orosz masina, ám a hengerek szépen-sorban megadták magukat, game over.

IMG_2087

Pali bácsi kislattyogva a lelkét kilehelt Ladájához szentségelve vette tudomásul, hogy az üzlet ennél a pontnál valószínűleg már végérvényesen meghiúsult. Pénz visszaadva, Pali bácsi hazaszállítva, Lada az utcán félretolva, mindez este fél tíz tájékán. A vége mégis derűs lett, hiszen ezt a sztorit aztán lehet mesélni, harminc percbe pedig nem csupán egy rántotta készítése, vagy egy sör elkortyolgatása, hanem úgy látszik egy Lada kombi átmeneti birtoklása is belefér.

Persze a Lada-kaland tovább íródott, a csókakői és az esztergomi esetek után fordulatot vettek az események, de erről egy kicsit később, hagyunk időt ennek a történetnek a feldolgozására.

IMG_2089

Mivel jó fejek vagyunk a Lada rendszámát kitakartuk, a cikkben szereplő nevet pedig megváltoztattuk.

Bense Róbert

ecotrex

Kapcsolódó tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

'Fel a tetejéhez' gomb