fbpx

BMW 507 – a meg nem értett roadster

Az ötvenes évek derekán látott napvilágot ez a csodás típus, amely hiába volt gyönyörű és gyors, az előállítási költségei és magas vételára végül bajba sodorta a BMW-t. A sors iróniája, hogy a ritka roadsterért ma már csillagászati összegeket kérnek el.

1955-ben a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon kerítettek sort az 503-as alapjaira épült típus világpremierjére (mindkét modell tervezője Albrecht von Goertz volt), és még ebben az évben bemutatták a tengerentúlon is. New Yorkban szintén nagy érdeklődés fogadta, hiszen korának egyik legszebb formatervű autójának számított.

bmw24

A 4.38 méter hosszú, 1.25 méter magas, valamint 1330 kilogrammos BMW 3.2 literes, 150 lóerős V8-as motorral, illetve négysebességes manuális váltóval lett ellátva, 0-100-ra 11.2 másodperc alatt gyorsult és 196 km/órás végsebességre volt képes. Később készült belőle 165 lóerős változat is, melynek végsebessége 220 km/óra volt. A problémák nem is itt kezdődtek, kezdetben nagy lehetőséget láttak az 507-ben, azonban sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A magas fejlesztési és előállítási költségek nagy terheket róttak a gyártóra, a vételár – nem meglepő módon – szintén magas volt, éppen ezért csak keveset sikerült belőle értékesíteni. A „amerikai álom” sem jött be, a tervezett többezres eladásból nem lett semmi, csak a legfelsőbb réteg tudta kifizetni érte a 10.000 dollár körüli vételárat. Végül jelentős veszteséget okozott a modell, kis híján a csőd szélére került miatta a BMW. A gyártás 1956 és 1959 között zajlott, sajnos a nehézségeknek köszönhetően a két prototípuson kívül mindössze 252 darab készült az egyébként korát megelőző roadsterből.

Több mint 200 darab maradt fenn belőle, ezekért manapság már dollármilliókat fizetnek a gyűjtők. Az 507 modern köntösbe burkolt formáját leginkább a BMW Z8-ban lehet felfedezni.

bmw13

Érdekesség, hogy Elvis Presley kettőt is birtokolt az 507-ből, az egyik modellt (a fenti képen láthatót) még németországi katonáskodása alatt vásárolta használtan. Az eredetileg fehér darab vörös fényezést kapott, majd 1960-ban adott túl rajta a Király, utána még több kézen is megfordult, mígnem végül egy amerikai raktárba nem került a megviselt darab. Évtizedek kallódása után a BMW Classic 2014-ben kezdte meg a felújítását.

Bense Róbert

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb