Ilyen volt a 2016-os AMTS
A retrovasak.hu csapata is részt vett az idei Autó, Motor & Tuning Show-n, a Hungexpo területén két- és négykerekű veterán ritkaságokkal is találkozhattunk.
A pénteki napon látogattunk ki az ország legnagyobb autós-motoros kiállítására, és nyugodtan kijelenthetjük, hogy idén még nagyobb és szórakoztatóbb volt az AMTS, mint idáig bármikor. Egy nap természetesen kevés volt, hogy ekkora területen minden érdekességet szemügyre vegyünk, és az összes programon részt vegyünk, de azért igyekszünk összefoglalni, hogy miért is volt érdemes kilátogatni a Hungexpora.
Érkezést követően határozottan a „D” pavilon felé indultunk, a veteránokkal már megalapoztunk a napunkat, számos klasszikus vassal találkozhattunk, legyen szó nyugati, vagy keleti járműről. ’77-es kereklámpás 2103-as, rendőrautóvá „átalakított” 2107-es, gyári jobb kormányos Skoda 120 Super Estelle, 130 RS, csak hogy néhányat említsünk azok közül a keleti autók közül, melyekre még ma is áhítattal nézünk. Kedvencünk talán az egyik sarokban megbúvó, csodásan felújított Ikarus 620 volt, melyre fel is lehetett szállni. Persze nyugati csodák is voltak bőven, 56-os Mercedes 190SL teljes pompájában, BMW 2002 TI, 1969-ből, melyből hazánkban összesen három példány található, de egy 78-88 között a francia seregben szolgáló Citroen Méhari is tiszteletét tette a pavilonban, hogy a kétéltű Amphicart már ne is említsem. Az USA-szekció is meggyőző volt, a fantáziánkat leginkább egy 5.8 literes, 1973-ból származó Mustang mozgatta meg, a pink Cadillacnél feltűnőbb óriást pedig keresve sem lehetett volna találni az AMTS-en. Kicsit más kategória, de hazánk autógyártásának egyik mérföldköve is megtisztelte a kiállítást, az első Magyarországon készült (1992. október 5.), egyébként meglehetősen kalandos életű Suzuki Swiftet akkora tisztelet lengte körül, hogy a néhány méterrel mellette sorakozó Jaguarok és Maseratik is irigykedve figyelték.
Itt még nem volt vége a napnak, levezetésként a veterán motor kiállítást választottunk, amiket ott láttunk, az maga a történelem volt. NSU-k az előző évszázad elejéről, Méray motorkerékpárok, lengyel Sokol 1000 a harmincas évek végéről, Csepelek, Pannoniák, MZ RE 125 versenymotor, hihetetlen darabok voltak a felleltektől kezdve a tökéletesen felújítottakig. Középen egy nappalihoz hasonló berendezésű színpadon folytak az eszmecserék, páratlan volt a helyszín hangulata.
Nem túlzok, ha azt mondom, az AMTS-en egy hetet el lehetett volna tölteni úgy, hogy még maradt volna látnivaló. A pedálos Moszkvicsokon guruló gyerekek, a pavilonokban sztorizgató tulajdonosok és az őszinte autó/motorrajongók pedig igazán baráti légkört varázsoltak, jövőre is ott leszünk, ez már most biztos.