fbpx

Opel Kadett D 1.3S Luxus

Hegyi Roland a retrovasak.hu olvasói clubból

Duna Auto

Most hogy lett egy kis időm mesélek az autómról egy keveset. :)))

A történetem főhőse egy Opel Kadett D 1.3S Luxus 1984 es „ősmagyar” autó. Szívem vágya mindig is egy régi autó volt aztán 2016-ban sikerült is megvásárolni ezt az autót akkor még elérhető áron. Kezdetben nem is nagyon tudtam, hogy mit is vásároltam aztán később szembesültem vele igazán mikor belemerültem a történetébe illetve az összegyűjtött információkba hogy ez egy igazi kincs. Igaz a 2000es években őt is utolérte egy kis Tuning de szerencsére több minden vissza alakítható, amit már el is kezdtem.
Az autót 1984.04.26. helyezték forgalomba Budapesten, akkori rendszáma: KV 73-65 lett. Egy kis érdekesség az autó Magyarországra kerüléséről az első tulajdonosa férjével Németországba utazott kinézték az autót megvásárolták majd külön vagonba tették és Magyarországra szállították. Magyarországon a Hungaroszerviz Ipari Szövetkezet által került forgalomba. Az autó szervizkönyvvel is rendelkezik, amit egészen 1999-ig vezettek itt minden nyomon követhető a kiloométerállás is így biztosan állíthatom, hogy az autóban jelenleg 112.873 km van. Rendszeresen szervizelt autóról van szó és csak prémium olajjal és GM alkatrészekkel volt szerviizelve Bécsben, Münchenben, Budapesten Hungaroszervizben. Nagyjából 17 évet volt használva az autó (1984-2001) télen és esőben soha se használta tulajdonosa nagy valószínűséggel azért maradhatott fent ilyen állapotban az autó. Új autó vásárlás miatt garázsba került a Rajk László utcában bocsánat ma már Pannónia utca :)) és ott állt az autó egészen 2006-ig, amikor az egyik rokonnak ajándékozták. Ekkor kapott az autó újra műszaki vizsgát, a rozsdafoltokat, pöttyöket úgy takarták el, hogy az autót átfújták egy hasonló színnel, lefestették a lökhárítókat, kicserélték az első üléseket és egy hatalmas kipufogó rendszert tettek az autó alá. 2008-ban lejárt a műszaki vizsga ekkor az autót újra letették garázsba és ott is állt egészen 2014ig, amikor egy autókereskedő megvásárolta az autót. Műszaki vizsgát kapott, ültetést és nagy alufelniket, az volt a terve a kereskedőnek hogy reklám autó lesz a kereskedés kapujában. De mivel Jobb állapotban volt mint egy kiállítási roncsautó és sajnálta ott hagyni és reklám autót csinálni belőle mondván még mehetne jó sokat ekkor döntött az eladásnál. Én lettem az új tulajdonos, az évek során kisebb-nagyobb javítások lettek elvégezve. Kezdésként az autón ki lett javítva minden rozsda és felhólyagosodás valamint az egyik küszöb cserélve lett. Kapott egy komplett új teli fényt (itt a gyári festést kapta vissza az autó) a díszlécek és pár embléma csak azért lett eltávolítva, mert az idő vasfoga eléggé elbánt velük illetve problémát okoztak. Javítva lett az elektromos rendszer illetve a lámpák valamint belső vezetékek lettek cserélve. Szerencsére az autó alja olyan, mint akár az új nem lyukas nem rohad és nem is ázik be, talán köszönhető annak is, hogy valamikor kapott egy elég jó és erős alvázvédelmet valamint üreg védelmet. Talán nem is lesz belőle már OT rendszámos „nagy” veterán, de nem is ez a cél viszont legyen kitűnő és üzembiztos állapotban. Még hátra van egy jó pár felújítás és csere, de ha ezek megvannak, akkor majdnem olyan lesz, mint ahogy 1984-ben kigurult a forgalomba. 🙂
néhány fotó a javításról:
blank

blank

blank

blank

blank

Hegyi Roland
tulajdonos
csatlakozz te is a retróvasak.hu olvasói clubba itt: csatlakozom

Támogass minket! https://retrovasak.hu/wp-content/uploads/RetroVasak-tamogatas-High-Quality.jpg
RetrovasakTV

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb