fbpx

Peugeot 505 GL Familiale – bemutató

Duna Auto

A Peugeot az 1970-es és a 1980-as években a kényelméről, és a tartósságáról híresült el világszerte. Mi sem bizonyítja jobban, mint az 505-ös megjelenése, aminek nagyon széles skálán mozgott akkoriban az extralistája. Ez a modell a motorvariációkban is bővelkedett, hiszen a 2.0 Benzin, a 2,3 Diesel, GTD Turbó, GTI, V6, Ti közül választhatott a vásárló. A Familiale modell 1982-ben jelent meg 2,9 méteres hosszított tengelytávval, hogy bőséges helyet adjon utasai számára. Nagyon népszerű volt a ez a változat a nagycsaládosok körében, mert a tágas utastér mellett nagyon kényelmes utazási komfortot biztosított. Természetesen ebből létezett még egy off-road verzió is. Mivel hátsókerék hajtású – főként a korosodó limuzin változatokat – a drift kedvelők is szívesen vásárolták, ezek közül is a az 505 STI-t, ami egy klasszikus versenyautó volt.

blank

Az általunk most bemutatásra kerülő Peugeot egy igen ritka darab itthon, de már külföldön is, hiszen ebből a nyolcszemélyes változatból a maga idejében sem futott sok az utakon, főleg nem hazánkban. A tulajdonosnak, Magyari Tibornak a Peugeot imádata már gyerekkorában kezdődött, amikor a Francia rokonok hazalátogattak egy Peugeot 504-el. Természetesem Tibornak már van 504-ese is, de jelenleg restaurálás alatt áll, igyekszünk nektek minél előbb azt is bemutatni.

blank

Annak ellenére, hogy ez az autó már OT-s, szerencsére nem csak kiállításokra járnak vele, hanem szinte minden napos használatban van.

blank

Támogass minket! https://retrovasak.hu/wp-content/uploads/RetroVasak-tamogatas-High-Quality.jpg

Tibor egy külföldi oldalon talált rá erre az autóra, ebben az állapotában egy pajta mélyén tartották, Hollandiában. Igaz, kereskedő árulta, aki egy Francia licitoldalról vásárolta meg. A kevés kilométer futást az is bizonyítja, hogy egy tulajdonosa volt az autónak, aki végig garázsban tartotta. Élete során alig több mint 58000 km-et hajtottak bele. Szinte hihetetlenül kevés ez a futásteljesítmény, amit az autó menettulajdonsága, belső tere, és az ülések kényelme is bizonyít.

Minden 2019.12.18-án kezdődött, amikor is Tibor kiutalta a vételár 10%-át az eladónak, repülőre ült, és azonnal utazott is ki Hollandiába az autóért. Mindez olyan gyorsan zajlott, hogy a reggeli 6:00 indulást 9:00 érkezés követte, és délután öt órakor pedig már Tibor nevére volt kiállítva a kinti forgalmi, így indulhatott haza az autó lábon, még trailerre sem volt szükség.

blank

Az autón csak minimális változtatásokat végeztek, például a gyári acélfelnik helyett, szintén gyári Belgiumban gyártott autentikus alufelniket raktak rá. Egy takarítás, és egy kis csinosítgatás után könnyedén megkapta az OT minősítést.

blank

A belseje is szinte teljesen újszerű és megkímélt állapotú, mint ahogyan a fotók is mutatják, elég az ülések párnázottságát néznünk, olyan, mint az új.

Az ajtók csukódása és hangja, mint a “svájci doxa”, könnyed és laza mozdulattal nyitható-csukható.

blank

Pár mozdulattal előre dönthetőek a hátsó ülések, ezáltal egy hatalmas kétszemélyes franciaággyá lehet alakítani a hátsó traktust.

blank

Az autó csomagtere hatalmas, még akkor is, ha nyolc személy használja. “Befér hét részeg ember, és két rekesz sör is, ha szükséges.” – hogy Tibor szavait idézzük.

blank

Az autó 1985-ös évjáratú, négysebességes manuális váltóval. Motorizáltságát tekintve egy 2000 ccm-es 8 szelepes szívóbenzines láncos motor van benne, ami 97 lóerőt teljesít, és “örökké tart”. A motortér olyan tiszta, hogy szinte enni lehet rajta.  Annyira eredeti és nyers volt az autó motorhangja, hogy ebben is megmutatkozott a kevés kilométer.

blank

A tipikus Francia autók stílusjegyei visszaköszönnek az első sárgafényű lámpákban is, igaz ezeket az izzókat már Tibor vásárolta bele, hogy az eredeti retró hangulat megmaradjon.

blank

cikk/fotók: Kajári Zoltán

Ha te is szeretnéd bemutatni RetróVasadat, akkor írj nekünk az info@retrovasak.hu címre és felvesszük veled a kapcsolatot.

RetrovasakTV

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb