fbpx

Régi kedves emlék a múltból: Auto Union Audi 60 L – RadirNagypapa Radák János

Duna Auto

És a múltból még egy kedves régi emlék…🥰 Az autó neve… Auto Union Audi 60 L…… Született 1971-ben amikor is az akkori Auto Union GMBH, egyesült (1969) az NSU Motorenwerkével, Audi NSU Auto Union, majd végül is Audi 60 L néven állapodott meg. 1496 ccm-s már 4-ütemű motor amit exportra készítettek, mind a 65-LE-t bevetve viszonylag dinamikusan mozgatták a 960-Kg-os 2-ajtós karosszériát. Az erőátvitelt egy 4-sebességes nagyon pontos és könnyed kormányváltós rendszer által vitték át a már tárcsafékes futómű rendszer felé. Érdekesség volt hogy a tárcsafékek nem a kerekeknél voltak elhelyezve hanem közvetlenül ahogy a váltóműből indultak a féltengelyeken a váltóháztól kb 10-15-cm-re jobbra balra. A vezetés-utazás kényelemről epedás vezető és utasülések valamint a torziós felfüggesztéses rendszer gondoskodott melyet az ember beállíthatott magának milyen csillapítással dolgozzon. A kényelmes torziók nem limbó hintó módjára kezelték az autót, és az úthibákat is simán elnyelték. Orrmotoros és első-kerekes hajtása lévén a csomagtartó hátul volt és tekintélyt parancsolóan nagyra sikeredett úgy hogy még süllyesztett padlólemezben elhelyezték a teljes értékű pótkereket is. A kétajtós kivitelnél ügyeltek arra hogy a hátulra történő ki-beszállás ne okozzon megpróbáltatást mert mind a vezető mind az anyós ülés teljesen felhajlott a műszerfalra így kényelmessé téve a ki-beszállást. Összességébe nagyon kedveltem és sok-sok szép javításmentes kilométerrel ajándékozott meg. Az egész család szerette. 🥰🥰 Szívesen belebotlanék újra…. 🥰

ecotrex

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb