fbpx

Škoda-kaland – 9+1 dolog, amit szeretünk a 105S-ünkben

Az ördög a részletekben rejlik, tartja a mondás, a találó közhellyel pedig mi is egyetértünk, hiszen mióta Škodázunk, azóta olyan apróságokra figyeltünk fel a Škoda 105S-ben, amiket amúgy talán észre sem vennénk a hétköznapokban.

Ne számítsatok óriási dolgokra, inkább a Škodák hangulatát szeretnénk megidézni ezzel a kis gyűjteménnyel, ami egyben még kedvesebbé teszi számunkra idei kalandautónkat. Az első kettőt kapásból egynek is vettem, mert összetartoznak, mint a Škoda, meg a héja.

1. Első és hátsó lámpák:

Kerek, vasaló, vagy inkább már a modernebb szögletes? Mi az első opció mellett tettük le a voksunkat, „a lámpa legyen kerek” alapon, talán már csak az ikerlámpát szeretjük jobban. Emellett pedig a hátsó vasaló is egy olyan részlet, ami hozzátartozik a márkához, aki akár csak meglát róla egy képet, egyből tudja, hogy egy Škodához tartozik.

2. Légbeömlő és szellőzőrács:

Előbbiből is van számos féle-fajta, de a lényeg az, hogy minimum +5 lóerőt ad ez a fantasztikus optikai tuning, és semmiért le nem vennénk az autónkról, még annak tudatában sem, hogy imád oda-vissza csúszkálni. A szellőzőrács eredeti pár, Balázstól kaptuk, anélkül nem volt igazi a 105S. Sajnos a kis rögzítőműanyagokat nem találtuk meg hozzá, de így sem esett le a csehországi karikánk alatt sem, úgyhogy elég fixnek tűnik.

Škoda 105S

3. Kilátás:

Kívülről belülre haladunk, és ha van valami, ami feltűnik a 105S-ben (meg úgy általában a szocialista blokk autóiban), az a remek panoráma. Ki ne tapasztalta volna a modern autók lőrésszerű hátsó szélvédőit, amin nem igazán jó a kilátás, ezért aztán az sem hátrány, ha van radar és tolatókamera. Nos, ezek itt nincsenek, cserébe viszont remekül kilátunk, bármerre is forgatjuk a nyakunkat.

Škoda 105S váltógomb

4. Váltógomb:

Az eredeti is ott figyel a kesztyűtartóban, de szerencsére a vásárláskor egy hamisíthatatlan kisautós sebváltó gombot is kaptunk a Škodához, amit természetesen meg is tartottunk. Van saját is, szintén egy Škodáról származik, ám sajnos a menete nem jó, erre mindenképp ügyeljetek, ha vásárolni szeretnétek a járgányotokba! Bár manapság már nem divat lecserélni a váltógombot, szerintünk igazán kedves kis „extra”, persze a fokozatokat nem árt jól ismerni hozzá.

Škoda 105S

5. Kardánbox:

Ez sem gyári tartozék, de ettől még igencsak menő! Nem csupán a tízkazettás középkonzoli tartó, de egy egész méretes kacattartó is jár hozzá, amibe egy pénztárca is csodálatosan beleillik. Sajnos a rádiósmagnó jelenleg működésképtelen, de a Škoda-kaland nyári túrájának (július 2.) kezdetéig bekötjük. A kazettatartóhoz visszakanyarodva, igen ötletesen oldották meg a gombnyomásos kioldást. A „matricás faberakás” mellett a Škoda-felirat (szintén matrica) a másik kedvencünk!

Škoda 105S

6. Műszerfal:

Nem hinném, hogy bárkinek is magyarázni kell a Škoda-műszerfal nagyszerűségét, a körműszerek vitathatatlanul jobban néznek ki (a Rapid csíkja meg pláne), de ettől függetlenül ez is nagyon praktikus. Azért a hetvenes években – sőt, igazából a mai napig – ez egy igen informatív és komplex egységnek számított, minden tudnivalót tartalmazva. Igaz az olajszint visszajelzője alapból is piros, így ha rásüt a nap, simán hihetjük, hogy felvillant, pedig nem! Felhívnám még a fotón látható számláló-együttállásra is a figyelmet, épp a 120.000 kilométert léptük át vele.

Škoda 105S

7. Gurtni:

Megint csak egy egyszerű, de nagyszerű találmány, ami sokkal kényelmesebbé teszi az ajtóbehúzást, mint mondjuk egy kezdetleges könyöklőbe integrált mélyedés. Ráadásul ez nemigen kopik, repedezik, de ha mégis történik vele valami, pofonegyszerű a cseréje.

Škoda 105S

8. Rejtekhely:

Nem csak elöl van ám csomagtartó a Škodában! Ha valamit szeretnénk elrejteni a kíváncsi szemek elöl, akkor egyszerűen csak dugjuk el a hátsó ülés mögötti rekeszbe. A hátsó üléslapot felhajtva, a hátlapot előredöntve egész nagy pótcsomagteret kapunk.

Bólogató kutya

9. Ödön:

Ő igazából nem kizárólag a Škodánk tartozéka, hanem a mindenkori kalandjaink legfontosabb kabalafigurája. Ödön már sokadik alkalommal bólogatja körbe velünk az országot, illetve természetesen Csehországba is elvittük. Lett rajta ugyan egy kis plezúr – hajtűkanyarokban hajlamos felborulni, és ide-oda csúszkálni – de egyébként nagyon jól bírja a gyűrődést, saccra olyan 7-8 ezer kilométert utazott már, mióta a RetróVasak alkalmazásában áll.

Škoda 105S

+1 – simán jól mutat egy Ferrari mellett

Ehhez talán nem is kellenek szavak, egy cseh MOL (!) benzinkútnál a legnagyobb meglepetésünkre mellénk gurult egy F430-as, mi pedig kihasználva az alkalmat, azonnal lőttünk pár képet. Hát nem olyan, mint két tojás? Természetesen nem, de színben egész jól passzolnak!

Bense Róbert


Ha még nem tudjátok, hogy mi is az a Škoda-kaland, nézzétek végig a már eddig megjelent cikkeinket, hamarosan pedig arról is mindenkit tájékoztatunk, hogy idei túránk milyen útvonalon fog haladni, és miként lehet megnyerni idei túraautónkat, a ’79-es 105S-t!

Csatlakozzatok hozzánk Instagramon is, ha naprakészek szeretnétek maradni a Škoda-kalanddal kapcsolatosan!

A Škoda-kaland fő támogatói: Duna Autó Zrt.Suzuki Barta CégcsoportFortuna Bt.Vacer Trade Kft., Motoparts Webáruház, DS Car Autómentő Kft.

Škoda Karoq

Suzuki Barta

Fortuna Bt.

Sunny Radler

Motoparts

DS Car

ecotrex

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb